شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
شهادت ۵ مرزبان کرمانشاه بر اثر انفجار مین


5 نفر از نیروهای هنگ مرزبانی کرمانشاه که بر اثر انفجار مین به‌ جای مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند، با حضور فرمانده مرزباني ناجا در شهر کرمانشاه تشييع شدند. این حادثه صبح یازدهم فروردین‌ماه در حوزه نفت شهر بخش سومار شهرستان قصرشیرین روی داد. ۴ نیروی کادری و یک سرباز در حال گشت خودرویی با مین ضد تانک برخورد کردند و همگی به شهادت رسیدند.
این مین از مین‌های به جای مانده از دوران دفاع مقدس بود که با وجود پاکسازی احتمال می‌رود به علت بارندگی و جاری شدن سیل جابه‌جا شده باشد.
پيكر مطهر شهيدان استواريکم «سامان کرمي»، استواريکم «مهدي خانان»، استواردوم «عباس کنعاني»، استواردوم «سيدضياءالدين محمدي» و وظيفه «علي مرادي» كه در اثر برخورد با مين در هنگ مرزي سومار به درجه رفيع شهادت نایل آمده بودند، در شهر کرمانشاه تشييع و پيکر شهيد استواردوم «عباس کنعاني» به منظور خاکسپاري به زادگاهش (اصفهان) انتقال داده شد.
در اين مراسم که با حضور گسترده مردم قدردان و شهيدپرور و مقامات و مسئولان سياسي و نظامي استان برگزار شد، پيکر پاک اين شهيدان والامقام بر دستان حاضران تشييع و با آرمان‌هاي مقدس شهداي ايران اسلامي تجديد ميثاق شد.
سردار «رضايي» فرمانده مرزباني ناجا در اين مراسم در سخناني اين حادثه بزرگ را به مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و امت شهيدپرور و همه مرزبانان تبريک و تسليت گفت و مرزبانان را ادامه‌دهنده مسير 8‌سال دفاع مقدس دانست.
وي گفت: اين نظام با روحيه عاشورايي ايجاد شده و اين نوع هديه‌ها مشابه هديه‌هاي دوران دفاع مقدس است که تقديم نظام مي‌کنيم. فرمانده مرزباني ناجا حضورش را در مراسم تشييع پيکر مطهر 5 شهيد دلاور و مرزبان غيور در استان شهيدپرور و مقاوم کرمانشاه يادآور دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران 8‌سال جنگ تحميلي مسيري که مردم ما تحمل کردند و عزت و سربلندي را براي کشور به ارمغان آوردند، کماکان ادامه دارد.


تعداد بازدید :  255