شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
خبر

براساس مصوبه شورای شهر تهران صورت می‌گیرد
افزایش کرایه اتوبوس و مترو از امروز، تاکسی‌ها از هفته آینده
شهروند| کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز در تهران بین 15 تا 20‌درصد افزایش می‌یابد البته برچسب کرایه‌های جدید تا هفته آینده به تاکسی‌ها تحویل و روی شیشه آنها نصب می‌شود.
امسال شاید اولین سالی است که فرآیند افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در پایتخت همزمان با آغاز ‌سال نو بدون اختلاف‌نظر و حرف و حدیث‌های حاشیه‌ای قرار است، اجرا شود. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران از اجرا شدن مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در ‌سال 94 خبر داد و گفت: کرایه‌ها از 15 فروردین افزایش می‌یابد.
براساس مصوبه شورا بهای بلیت مترو به‌طور متوسط 50 تومان در بلیت‌های اعتباری افزایش یافت. همچنین در این لایحه قیمت بلیت تک سفره 600 تومان و بلیت دو سفره یک‌هزار تومان تعیین شده است. کرایه‌های تاکسی هم با توجه به مسافت و مسیر تاکسی‌ها بین 15 تا 20‌درصد افزایش می‌یابد. همچنین به موجب مصوبه شورا کرایه‌های اتوبوس اعم از عمومی و خصوصی در ‌سال 94 بیش از 100 تومان افزایش نخواهد داشت و در همه مسیر‌ها به‌طور متوسط بین 50 تا 1200 تومان افزایش پیدا خواهد کرد. اگرچه اعضای شورای شهر تهران مصوبه شورا را در مورد افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی از امروز یعنی پانزدهم فروردین لازم‌الاجرا می‌دانند اما در مورد کرایه تاکسی‌ها، رانندگان تاکسی آن‌طور که رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام کرده باید یک هفته دیگر منتظر بمانند و بعد کرایه‌ها را گران کنند. میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران دراین‌باره گفت: برچسب‌های جدید هفته آینده به‌طور کامل روی تاکسی‌ها نصب می‌شود. او ادامه داد: برای آنکه مسافران بیش از مصوبه شورای شهر تهران کرایه‌ای پرداخت نکنند، حتما براساس برچسب نصب شده روی شیشه جلوی تاکسی‌ها کرایه بپردازند و تا برچسب‌های جدید را مشاهده نکرده‌اند کرایه‌های جدید را پرداخت نکنند. براساس مصوبه شورای شهر تهران کرایه‌های تاکسی در‌ سال ۹۴ به‌طور متوسط ۲۰‌درصد افزایش می‌یابد.در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه قیمت کرایه‌ها در دستورکار قرار گرفت که در نهایت افزایش 20‌درصدی قیمت کرایه‌های تاکسی در ‌سال 94 به تصویب رسید. تمامی رانندگان تاکسی و اتوبوس موظف هستند براساس برچسب‌هایی که در خودروهای آنها نصب خواهد شد، اقدام به دریافت کرایه‌های جدید کنند و در صورتی که بیش از مصوبه شورا اقدام به اخذ کرایه کنند، با آنها برخورد می‌شود.

معاون غذا و دارو خراسان‌ شمالی:
داروهای غیرمجاز دارای سموم خطرناک هستند
 شهروند| «داروهای غیرمجاز دارای سموم خطرناک هستند، این داروها از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت ساخته نشده‌اند و در آن از مواد افزودنی و رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود.» اینها را معاون غذا و داروی خراسان‌شمالی می‌گوید. علی وکیلی در توضیح بیشتر درباره آلودگی داروهای قاچاق ادامه می‌دهد: «ترکیبات استفاده شده در این دارو‌ها ناخالصی دارد و به انواع سموم و فلزات سنگین آلوده هستند.» به گفته وکیلی، بعضی از این داروها بسیار سریع و به‌طور کامل درد را تسکین می‌دهد اما واقعیت این است که در ساخت آن مقدار زیادتری از دارو به کار رفته که عوارض بیشتری نیز برای سلامت انسان دارد و نیز خطر اعتیاد به آن نباید از نظر دور باشد. وکیلی ادامه می‌دهد: «تمام دارو‌های قاچاق مشکل‌ساز هستند چون تحقیقات نشان داده است که بیشتر دارو‌های قاچاق، تقلبی هستند و با روش‌های بسیار حرفه‌ای از روی دارو‌های اصلی کپی زده می‌شوند و ظاهر آن هم خیلی جذاب‌تر است اما از آن‌جا که بدون رعایت ضوابط مربوط به ساخت دارو تهیه شده و هیچ نظارت و بررسی علمی و کارشناسی در مراحل تهیه و توزیع آنها وجود ندارد، می‌تواند مشکلاتی را برای بدن فرد همراه
داشته باشد.»

تهیه نقشه آلودگی منابع آب خام شهر تهران تا خرداد ۹۴
مهر| رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تهیه نقشه آلودگی منابع آب خام شهر تهران تا ابتدای خرداد ۹۴ خبر داد.
علی‌محمد شاعری گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه ‌سال‌ جاری براساس پایش‌ها و نمونه‌گیری از منابع آب مناطق ۲۲گانه تهران نقشه آلودگی منابع آب خام شهر تهران که نشان‌دهنده وضع کمی و کیفی آب خام مورد نیاز شهرداری تهران است، منتشر خواهد شد. به گفته او، همچنین در ‌سال‌جاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بتوان با بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب‌ها و روان آب‌ها آب خام مورد نیاز شهرداری را تأمین کرد. رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در ‌سال ۹۴ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و براساس دستور شهردار تهران در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و مقابله با آلودگی هوا و مدیریت کمبود‌های آبی اولویت تمام معاونت‌های شهرداری شامل حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری و عمران و شهرسازی است. شاعری گفت: در‌ سال ۹۴ همچنین استفاده از انرژی‌های نو برای مقابله با آلودگی هوا توسعه بیشتری خواهد یافت.


تعداد بازدید :  254