شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
روي خط خبر

معاون دریایی سازمان محیط‌زیست:
قوانین سواحل و دریاها
بازنگری می‌شود
معاون دریایی سازمان محیط‌زیست از بازنگری در قوانین و مقررات حاکم بر سواحل و دریاها در‌ سال ۹۴ خبر داد.
پروین فرشچی گفت: در‌ سال ۹۴ با توجه به این‌که قوانین فعلی بعضا کلی است و حساسیت و شکنندگی سواحل و دریاها را در نظر نمی‌گیرد، بازنگری و اصلاح جدی در قوانین و مقررات حاکم بر سواحل و دریاهای کشور صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم در نیمه اول امسال این قوانین جدید تصویب شود.
به گفته او، همچنین نقش محیط‌زیست دریایی نسبت به برنامه‌های چهارم و پنجم در برنامه ششم توسعه پررنگ‌تر شده و زمینه برای گرفتن اعتبارات بیشتر و اقدامات کاربردی برای بهبود وضع این بخش فراهم می‌شود.
فرشچی ادامه داد: همچنین امسال سند توسعه دریایی که در ‌سال ۹۳ تقریبا کامل شده نهایی می‌شود و در اختیار تمام ارگان‌های دریایی به‌عنوان الگویی برای فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.
معاون دریایی سازمان محیط‌زیست همچنین از همکاری با وزارت کشور برای اجرای برنامه‌های جدی در مدیریت زباله‌های ۳ استان ساحلی شمال کشور در ‌سال‌ جاری خبر داد.
او گفت: همچنین در ‌سال ۹۴ طرح جامع مدیریت سواحل و دریاها در استان‌های جنوبی اجرایی می‌شود که در ابتدا به صورت پایلوت در استان هرمزگان عملیاتی خواهد شد.
فرشچی یادآور شد: از اردیبهشت امسال سیستم آزمایشگاه‌های محیط‌زیست دریایی بازنگری و تماما تجهیز خواهند شد.

سخنگوی اورژانس:
نوروز امسال 699 نفر با عملیات احیا از مرگ حتمی نجات یافتند
فارس| سخنگوی اورژانس کشور از پاسخگویی اورژانس به 121‌هزار و 204 مورد در تعطیلات نوروزی خبر داد. او دراین‌باره گفت: «از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون به 121‌هزار و 204مورد فوریت‌های پزشکی پاسخ داده شده است که از این تعداد 699 نفر با انجام عملیات احیای موفق توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی از مرگ حتمی نجات یافتند.»
مجتبی خالدی ادامه داد: «از ابتدای طرح امداد نوروزی که از 27 اسفند‌سال گذشته آغاز شده است تا 8 صبح امروز جمعه 14 فروردین‌سال جاری، 121204 مورد فوریت‌های پزشکی توسط پرسنل اورژانس کشور پاسخ داده شده‌اند که از این تعداد 83781 مورد مربوط به شهرها و 37423 مورد مربوط به جاده‌های کشور بوده است.»
او گفت: «از مجموع موارد 25108 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که 21421 نفر به مراکز درمانی انتقال داده و 3447 نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شده‌اند. سایر فوریت‌ها به حوادث غیرترافیکی و بیماری‌ها اختصاص یافته است.»  سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: «11905 بیمار قلبی و 6268 بیمار تنفسی مداوا و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. نکته قابل توجه درباره احیای موفق 699 نفر توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی از مرگ حتمی است. همچنین به 57269 نفر توسط پرسنل مرکز ارتباطات و پزشکان فوریت‌های پزشکی مشاوره درمانی داده شده است.» خالدی گفت: « 1107 نفر مربوط به اورژانس‌های زنان گزارش شده است که به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.»

مدیرعامل بیمه سلامت:
هزینه‌های درمانی بیماران خاص را بیمه سلامت پرداخت می‌کند
مدیرعامل بیمه سلامت ایران می‌گوید: « این سازمان تلاش دارد تا در‌ سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا 2‌درصد از بیماران خاص دریافت می‌شود، حذف کند و همه هزینه‌های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند.» به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح مرکز بیمه سلامت شهرستان کلاردشت درباره لزوم توجه به بیماران خاص، ادامه می‌دهد: «در پنجاه و هفتمین جلسه شورایعالی بیمه تمام لوازم مصرفی بیماران خاص را نیز تحت پوشش بیمه قرار دادیم و هر روز بسته خدمات بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت اثربخش‌تر و هزینه‌های بیماران خاص به حداقل می‌رسد.»
مدیرعامل بیمه سلامت ایران به همسان‌سازی بیمه‌ها هم اشاره می‌کند؛ «تمام رویه‌های سازمان‌های بیمه‌گر را برای همسان‌سازی به کار گرفته‌ایم. 7 گروه کارشناسی مشخص شده‌اند. نحوه رسیدگی به اسناد، خرید خدمات و همچنین جمعیت هدف را شناسایی و همه سازمان‌های بیمه‌گر پایه را مکلف کردیم براساس سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه از این وحدت رویه تبعیت کنند تا مقدمات این کار بزرگ که تجمیع بیمه‌هاست فراهم آید.» محسنی بندپی با تأکید بر این‌که به داروخانه‌ها علاوه‌بر پرداخت طلب، پیش‌پرداخت نیز صورت می‌گیرد، می‌گوید: «داروخانه‌ها اسناد طلب‌شان را آماده کنند.» مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به تعداد زیاد مبتلایان به دیابت در کشور، تأکید می‌کند: «7 تا 10‌درصد مردم کشور ما دیابت دارند و حدود 3‌درصد آنان از اینکه دیابت دارند، بی‌خبرند که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشیم و تلاش ما در این حوزه باشد.»


تعداد بازدید :  219