شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

مطالعات برای حذف
 محدوده زوج و فرد در تهران آغاز شد
رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از انجام اقدامات مطالعاتی برای حذف محدوده زوج و فرد در پایتخت خبر داد.
ولی‌الله آذروش گفت: در حال حاضر حذف این محدوده در مرکز مطالعات معاونت حمل‌ونقل در حال بررسی است. او با بیان این‌که از 6 ماه قبل اقدامات مطالعاتی برای بررسی زوایای این اقدام آغاز شده است، گفت: به نظر می‌رسد آبان‌ماه امسال بتوان نظر قطعی در مورد اجرایی شدن این مهم ارایه کرد.
آذروش با بیان این‌که براساس طرح‌های اولیه، خودروها براساس آلایندگی به چهار رنگ قرمز، زرد، آبی و سبز تقسیم می‌شوند، گفت: میزان آلایندگی خودروها پس از معاینه فنی دقیق، مشخص و براساس حدود مجاز آلایندگی می‌توانند به محدوده زوج و فرد و ترافیک وارد شوند. به گفته او، آبان‌ماه امسال، نتایج نهایی مطالعات اعلام می‌شود.

افتتاح ۶۰ مدرسه زیست محیطی
 در 5 منطقه آب و هوایی کشور
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست از راه‌اندازی ۶۰ مدرسه محیط‌زیستی از ابتدای مهرماه ۹۴ در 5 منطقه آب و هوایی کشور خبر داد. محمد درویش به مهرگفت: از مهرماه ۹۴، ۶۰ مدرسه زیست‌محیطی افتتاح می‌شود.او با بیان این‌که مدارس «جم» که به اختصار به معنای مدارس جامع محیط‌زیستی هستند در
 5 منطقه آب و هوایی کشور راه‌اندازی می‌شوند، گفت: این مدارس در مناطق ایران و تورانی، هیرکانی، ارسبارانی، زاگرس، خلیج‌فارس و عمانی تشکیل می‌شوند. درویش با بیان این‌که در هر یک از مناطق آب و هوایی، ۱۰ مدرسه زیست‌محیطی شامل 5 مدرسه دخترانه و 5 مدرسه پسرانه تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این مدارس از مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه تشکیل می‌شود. مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با بیان این‌که به غیر از این ۵۰ مدرسه زیست‌محیطی که در 5 منطقه آب‌وهوایی کشور تشکیل می‌شوند، ۱۰ مدرسه زیست‌محیطی در تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: این مدارس در‌ سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده و پس از ارزیابی و آسیب‌شناسی در طول ۱۰‌سال سعی می‌کنیم تمام مدارس کشور را به مدارس زیست‌محیطی یا همان مدارس جم تبدیل کنیم. به گفته او، مهم‌ترین ویژگی این مدارس این است که دانش‌آموزان این مدارس دارای سواد زیست‌محیطی شده و فهم اکولوژیک را یاد می‌گیرند. درویش تصریح کرد: علاوه‌بر این در ساختار این مدارس نیز هدررفت انرژی به کمترین میزان خود می‌رسد و مصرف آب کم می‌شود. در این مدارس، کاغذ استفاده نمی‌شود و حداکثر استفاده از انرژی‌های نو، در مدارس زیست‌محیطی اتفاق می‌افتد.درویش تصریح کرد: دانش‌آموزان در این مدارس تا ۹‌سال به صورت غیرمستقیم آموزش‌های زیست محیطی می‌بینند اما از‌ سال نهم به بعد آموزش‌های آکادمیک زیست‌محیطی را
فراخواهند گرفت.


تعداد بازدید :  229