شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
آمار فروش اکران نوروزی سینماها اعلام شد
رقابت نزدیک «ایران برگر» و «رخ دیوانه» برای صدرنشینی



شهروند| فیلم ‌سینمایی «ایران‌ برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، در حال حاضر صدرنشین گیشه نوروزی سینماهاست، فیلمی که در کنار سه فیلم دیگر؛ «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی و «روباه» ساخته بهروز افخمی از روزهای پایانی اسفندماه به اکران درآمد.
البته تبلیغات تلویزیونی «ایران برگر» که تاکنون فروش‌اش از مرز یک‌میلیارد و 400‌میلیون تومان گذشته، به تازگی آغاز شده است. هر چند که علی سرتیپی، مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده این فیلم معتقد است «ایران برگر» قبل از آغاز تبلیغات هم صدرنشین گیشه بود و فروش خوبی داشت. آخرین ساخته جعفری جوزانی در تهران 900‌میلیون و در شهرستان‌ها 500‌میلیون تومان تا 13 فروردین ماه فروش داشته است. «ایران برگر» همچنین ‌آخرین رکورد فروش مجتمع سینمایی کوروش را در روز سه‌شنبه گذشته جا به‌جا کرده است. سرتیپی در این باره به ایسنا گفته است: «این سینما در روز سه‌شنبه رکورد فروش را زد و رکورد قبلی این سینما 63‌میلیون تومان مربوط به زمانی می‌شد که «شهرموش‌ها» و «آتش‌بس 2» اکران شدند.» او امیدوار است که فروش نوروزی امسال نسبت به ‌سال گذشته تغییری نکند، چراکه افزایش قیمت بلیت سینماها موجب شده تا تعداد تماشاگران نسبت به ‌سال گذشته کمتر باشد.
براساس اعلام غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در روزهای پایانی ‌سال 93 قیمت بلیت‌های سینما به این ترتیب شده است: «بلیت سینماهای مدرن به ۸‌هزار تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین بلیت سینماهای ممتاز به ۶‌هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. قیمت بلیت نیم‌بها در این گروه ۳‌هزار و ۵۰۰ تومان است. قیمت بلیت سینماهای درجه یک به ۵‌هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. همچنین قیمت بلیت نیم‌بها ۳‌هزار تومان در نظر گرفته شده است. سینماهای درجه ۲ نیز پنجشنبه و جمعه‌ها بلیت ۴‌هزار تومانی می‌فروشند و از شنبه تا چهارشنبه قیمت بلیت‌ها به ۳‌هزار تومان و بلیت نیم بها به ۲‌هزار تومان خواهد رسید.»
پیش‌بینی می‌شود دومین فیلمی که به جمع باشگاه میلیاردی‌های اکران‌ سال 94 می‌پیوندد، فیلم «رخ دیوانه» باشد. فیلمی که یازدهمین ساخته ابوالحسن داوودی است و در آن علاوه بر روایت یک قصه امروزی و جوان‌پسند، گروهی از بازیگران جوان همچون صابر ابر، نازنین بیاتی، ساعد سهیلی، طناز طباطبایی، امیر جدیدی و ...  بازی می‌کنند. محمد شایسته، مدیر پخش «هدایت فیلم» به ایسنا درباره فروش این فیلم می‌گوید: « «رخ دیوانه» تا شامگاه 13 فروردین‌ماه در تهران 650‌میلیون و در شهرستان‌ها 270‌میلیون تومان فروش داشته است و فروش آن به مرز یک‌میلیارد نزدیک می‌شود و قطعا فروش این فیلم بیش از یک‌میلیارد خواهد شد.» البته شایسته امیدوار است که با توجه به حال و هوای جوان‌پسند فیلم فروش آن بعد از تعطیلات افزایش پیدا کند و این فیلم نخستین فیلم اکران نوروزی شود.
آخرین آمار فروش فیلم سینمایی «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی که همچنان تیزرهای آن از تلویزیون پخش نمی‌شود، 838‌میلیون تومان است. سعید خانی، پخش‌کننده این فیلم با اشاره به اینکه تماشای «استراحت مطلق» به افراد زیر 14‌سال توصیه نمی‌شود، می‌گوید: « ساخته جدید کاهانی بعد از 20 روز نمایش در تهران 592‌میلیون و در شهرستان‌ها همزمان با تعطیلات عید ( دو هفته گذشته اکرانش آغاز شده) فروش 246‌میلیون تومانی داشته است.» او همچنین توضیح می‌دهد که با توجه به اینکه زمان اکران این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های نوروزی دیر مشخص شد، بنابراین سینماهای کمتری در اختیار این فیلم قرار گرفته است.
اما محمدعلی حسین‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم «طعم شیرین خیال» از گفتن آمار فروش این فیلم به دلیل اینکه قصد دارد آمار دقیقی درباره‌ آن ارایه دهد، خودداری کرد. او به ایسنا می‌گوید: «ما در زمان تولید و پخش این فیلم با توجه به موضوع این فیلم که درباره‌ حفظ محیط‌زیست است، سعی کردیم برخی مسائل را رعایت کنیم.» این تهیه‌کننده همچنین توضیح داد: «ما تلاش کردیم  تا به مردم درباره‌ آمار فروش فیلم دروغ نگوییم بنابراین تا آمار قطعی فروش فیلم به دست‌مان نرسد، قرار نیست آماری را اعلام کنیم.»
اما فیلم‌ سینمایی «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی فروش چشمگیری نداشته و نتوانسته حتی رقابت جدی و نزدیکی با دیگر فیلم‌های نوروزی داشته باشد، چرا که به گفته محمد پیرهادی تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم مجموع فروش «روباه» در تهران و شهرستان‌ها 153‌میلیون تومان بوده است.حسین علم الهدی، مدیر گروه سینمایی «هنر و تجربه» هم درباره فروش نوروزی فیلم‌های درحال اکران در این گروه به «شهروند» می‌گوید که از فروش 15 روز نوروزی فیلم‌ها در «هنر و تجربه» راضی است. با این حال او تأکید می‌کند که مخاطبان این گروه سینمایی اکثرا از قشر متوسط جامعه و دانشجویان هستند که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند. به همین دلیل علم‌الهدی تأکید می‌کند که بیشتر مخاطبان این گروه سینمایی از شنبه، پانزدهم فروردین‌ماه به سالن‌های سینمای این گروه سر خواهند زد. او بیان می‌کند که تمام فیلم‌های این گروه توانسته‌اند مخاطبان نسبی خودشان را به دست بیاورند.

 


تعداد بازدید :  107