شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
برترین برنامه‌های نوروزی از نگاه مخاطبان مشخص شدند
کلاه قرمزی و در حاشیه بهترین مجموعه‌های نوروزی

شهروند| رسانه ملي امسال هم به سنت هر ساله، سریال‌هایی را برای روزهای تعطیل در نظر گرفته بود؛ هر چند بعد از سال‌ها سریال «پایتخت» که به نوعی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های سال‌های گذشته بود، غایب بزرگ امسال بود اما؛ با این وجود سریال‌های «کلاه‌ قرمزی»، «در حاشیه» و برنامه تحویل ‌سال «بهار نارنج»، به‌عنوان محبوب‌‌ترین برنامه‌های نوروزی لقب گرفتند و توانستند بیشترین میزان رضایتمندی مخاطبان صداوسیما را به خود اختصاص دهند. بر این اساس سریال‌‎های «فوق سری»، «سر به راه» و «آسمان من» که هر یک از شبکه یک و تهران و افق پخش می‌شدند، به ترتیب، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
خداحافظی کی‌روش در «بهار نارنج»
امسال، حضورِ مجریان در برنامه‌های تحویل ‌سال پخته‌تر به نظر می‌رسید و ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های سه و یک در جذب مخاطب نسبت به سایر شبکه‌های تلویزیون، موفق‌تر عمل کردند، در این میان «بهار نارنج» به‌عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه تحویل ‌سال لقب گرفت. این برنامه به مدت 7 ساعت و با حضور هنرمندان، اهالی فوتبال و والیبال، از شبکه سه سیما پخش شد و کارلوس کی‌روش، محسن تنابنده، جواد رضویان، مجید صالحی، محمدرضا هدایتی و همچنین خانواده مرتضی پاشایی ازجمله مهمانان این برنامه بودند. یکی از ویژگی‌های ممتاز «بهار نارنج»، کلیپ و تیتراژ ابتدایی آن بود، که خواننده‌های قطعه محبوب «فصل بهار» در این برنامه به اجرا می‌پرداختند.
غافل‌گیری‌های پشت سرهم کلاه قرمزی
کلاه قرمزی، همانند سال‌های گذشته، پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد. برنامه‌ای که تنها سریالِ نوروزی شبکه دو سیما بود. ایرج طهماسب و حمید جبلی، امسال هم طبق سنت‌های گذشته‌شان، از ستاره‌های سینما دعوت کردند که از جمله آن می‌توان به حضور حامد بهداد و همچنین بنیامین - با همراهی دخترش بارانا - اشاره کرد. همچنین حضور قهرمان‌های موتورسواری ایران و هنرنمایی آنها روی دکور این برنامه، از ویژگی‌های قابل توجه و دیدنی «کلاه قرمزی 94» بود.
بازگشت موفق مدیری به تلویزیون
از اتفاقات تلویزیون در‌ سال‌جاری، حضور مهران مدیری با سریال «در حاشیه» بعد از چند ‌سال دوری از این رسانه ملی بود، ضمن آن‌که «جواد رضویان» نیز امسال با کارگردانِ کهنه‌کار تلویزیون همراه شدند. جدیدترین تجربه کارگردانی مدیری، درنهایت توانست به‌عنوان دومین سریال محبوب نوروزی لقب بگیرد. سریالی که از همان ابتدای پخش، نارضایتی شدید جامعه پزشکی را در پی داشت و سریال «در حاشیه» را به حاشیه کشاند. شنیده می‌شود که پزشکان و متخصصان در شبکه‌های مجازی و اجتماعی، اعتراض شدیداللحن خود را به گوش مهران مدیری رسانده و اغلب شبکه‌های اجتماعی منتسب به این کارگردان را مملو از شکوائیه‌های اعتراضی خود کردند. این حاشیه‌ها همچنین در جدیدترین مجموعه مهدی فخیم‌زاده - فوق سری - نیز وجود داشت تا جایی که مهدی فخیم‌زاده، نسبت به ممیزی سریالش به شدت اعتراض کرد و واکنش نشان داد. فخیم‌زاده در صفحه شخصی فیس‌بوک‌اش یادداشتی را منتشر کرده و در آن نسبت به سانسور اثرش اعتراض کرده است. او در این یادداشت نوشت: «دوستان عزیز سریالی که این روزها به نام «فوق سری» از شبکه یک سیما پخش می‌شود سریال من نیست، بلکه لاشه‌ای لت و پار شده از سریالی است که من ساختم. این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باورنکردنی سلاخی و تکه‌پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جابه‌جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است و البته این امر در شرایطی صورت پذیرفته که در تمام مراحل تولید، مدیران شبکه یک و مسئولان ناجی هنر که زیرمجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، در جریان چگونگی و اجزای فیلمنامه و تک تک صحنه‌ها قرار داشتند و کلیه قسمت‌ها با حضور و تأیید کارشناس نیروی انتظامی (سرهنگ عبدالله قاسمی) تصویربرداری شده است.»


تعداد بازدید :  107