شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
پروژه همسان‌گزینی تبیان

براي كمك به جوانان و فرهنگ‌سازي ازدواج سالم، تاكنون اقدامات عديده‌اي صورت پذيرفته است. اينکه اين اقدامات خوب هستند يا بد، موضوعي است كه بايد كارشناسان بدان پاسخ گويند اما قبل از هر چيز بايد ببينيم چه اقداماتي در جهت تحكيم بنيان خانواده و ازدواج برداشته شده است؟ امروز نگاهي خواهيم داشت به پروژه همسان‌گزینی تبیان.
پروژه  همسان‌گزینی تبیان
با ورود اینترنت به فضای عمومی و خصوصی جامعه، به تدریج پای سایت‌های همسریابی نیز به حوزه ازدواج جوانان کشیده شد که عمدتا به صورت غیرقانونی در کشور فعالیت می‌کنند. در این میان، سایت تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفت فعالیت‌های خود را در زمینه ازدواج با طراحی «سامانه همسان‌گزینی تبیان» پیگیری کند و در این زمینه شهریور ماه‌سال جاری تفاهمنامه‌ای میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شد.
سامانه همسان‌گزینی تبیان که درحال حاضر در تهران و به صورت آزمایشی کار می‌کند، فعالیت خود را در زمینه احیای نقش واسطین امر ازدواج قرار داده و از ظرفیت‌های فضای مجازی برای این کار استفاده می‌کند. زهره حسینی، مدیر این پروژه ضمن ارایه توضیحاتی درخصوص این طرح می‌گوید: ایده این طرح این بود که شبکه‌ای از واسطین ازدواج به وجود بیاید و وساطت در امر ازدواج احیا شود. به همین منظور شروع به شناسایی واسطین کردیم و آنها را ارزیابی و از آنها دعوت کردیم که در شبکه واسطین ما عضو شوند و با هم تعامل داشته باشند و موردهای مناسب را به هم معرفی کنند تا از این طریق، شانس ازدواج جوانان بالا رود. بعد از تشکیل شبکه واسطین، مشاوره برای واسطین، جوان‌ها و خانواده‌های آنها اهمیت زیادی داشت. مشاورین این شبکه کمک می‌کنند معرفی‌هایی که توسط واسطین اتفاق می‌افتد، به شکل علمی‌تر و اصولی‌تر اتفاق بیفتد و منجر به ازدواج آگاهانه و پایدار شود. جوانان ابتدا در سایت ما ثبت‌نام می‌کنند، بعد از ثبت‌نام یک مصاحبه تکمیلی داریم، بعد پرونده آنها در جریان می‌افتد و در اختیار واسطین قرار می‌گیرد. در کنار این موارد، مشاوره و آزمون‌های روانشناسی و آموزش‌های لازم نیز در برنامه ما تدارک دیده
شده است.


تعداد بازدید :  203