شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
دانش‌آموزان یک مدرسه 83 زندانی را آزاد کردند

شهروند| در آستانه‌ سال نو دانش‌آموزان مرکز آموزش متوسطه علامه حلی 3 تهران، 83 محکوم جرایم غیرعمد دادگاه‌های نظامی استان تهران را آزاد کردند. زندانیان آزادشده، سربازانی هستند که به واسطه فقر مالی از پرداخت جریمه عاجز بودند.
دانش‌آموزان پایه اول مقطع متوسطه دوره اول علامه حلی ۳ با برگزاری یک بازارچه خیریه و جمع‌آوری 181میلیون  و800‌هزار ریال کمک‌های نقدی، مقدمات آزادی 83 محکوم غیرعمد دادگاه‌های نظامی را فراهم کردند؛ نمایشگاهی که دانش‌آموزان نیکوکار و توانمند به شکرانه بازوی توانا به شاد کردن دل‌ها و کاهش آلام خانواده‌های آبرومند همت کردند. بانيان خير در این نمایشگاه با فروش غذاهای خانگی، شیرینی و کیک، دست زندانيان جرايم غير عمد را فشردند. تنها یک اشتباه کافی است تا مسیر یک عمر زندگی تغییر کند. زندان به ‌هر حال زندان است، حالا با هر دلیلی. دوری از خانواده و فرزندان؛
دور ماندن از محیط جامعه، تحصیل و کار؛ نگاه‌ها و سوالات عجیب مردم؛ تنگناهای مادی پیش روی خانواده در نبود نان‌آور و تمام مواردی که یک فرد و چند خانواده را ناخواسته گرفتار می‌کند. دانش‌آموزان پایه اول مقطع متوسطه دوره اول (اول راهنمایی) علامه حلی 3 در خیابان سعدآباد با برگزاری بازارچه خیریه در تاریخ چهارشنبه
 14 اسفندماه 81‌میلیون تومان درآمدزایی کردند که کل مبلغ را برای آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند و سرپرست خانواده اهدا کردند. تعداد دانش‌آموزان پایه اول ۸۰ نفر بود. آنها محصولات هنری، غذا و همه آنچه که توان اجرایی خودشان برمی‌آمد را در این خیریه عرضه کردند. جمعی از دانش‌آموزان مرکز آموزش متوسطه علامه حلی 3 تهران به نمایندگی از سایر دانش‌آموزان با حضور در معاونت اجرای احکام دادسرای نظامی تهران موجبات آزادی 83 نفر از محکومینی را که به دلیل بدهی در زندان به سر می‌بردند، فراهم کردند. معاون اجرای احکام دادسرای نظامی تهران در نشستی با این دانش‌آموزان، ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام خیرخواهانه گفت: «با توجه به نزدیک شدن به ‌سال نو، حضور این زندانیان در کنار آغوش گرم خانواده، باعث خوشحالی پدران و مادران و طلب عاقبت به خیری برای شما خواهد شد.» عباس رضا پارساپور گفت: «اکثر زندانیان آزادشده، سربازانی هستند که به واسطه فقر مالی از پرداخت جریمه عاجز بودند.» معاون اجرای احکام داسرای نظامی تهران ادامه داد: «بخشی از کمک‌های خیرخواهانه مردم به خانواده‌های زندانیانی که به دلیل زندانی بودن سرپرست، دچار مشکل شده‌اند، تعلق می‌گیرد.»
وی خاطرنشان کرد: «اکثر مجرمان دادسرای نظامی نه به دلیل جنایت بلکه به دلیل تخطی از قوانین و مقررات نیروهای مسلح گرفتار شده‌اند».گفتنی است که دادستان نظامی استان تهران نیز با ارسال لوح تقدیری خطاب به مدیر مرکز آموزش علامه حلی از این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه تقدیر و تشکر کرد.
آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
با پرداخت‌ هزار تومان
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این‌که سه برابر ظرفیت زندان‌های کشور زندانی داریم، گفت: با‌ هزار تومان می‌توانیم در آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار سهیم باشیم.  سیداسدالله جولایی با بیان این‌که مردم‌ سال گذشته از طریق « ای‌تی‌ام»‌ها، 3میلیارد و 600‌میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند، گفت: مردم می‌توانند حتی کمک‌های زیر میلیونی (خرد) خود را نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند.

 


تعداد بازدید :  97