شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

وزیر بهداشت در بازدید از پایگاه‌های نوروزی اورژانس 115 مطرح کرد: کمبود 2500 دستگاه آمبولانس در کشور
شهروند| وزیر بهداشت در بازدید از پایگاه‌های نوروزی اورژانس 115 که با حضور معاون درمان و رئیس اورژانس کشور انجام شد، از کمبود 2500 دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: «پوشش دهی در جاده‌های فرعی کامل نیست. هنوز با استانداردها فاصله داریم.» او درباره وضع اورژانس‌های کشور، گفت: «وضعیت اورژانس‌های کشور قابل مقایسه با دهه گذشته نیست. متخصص اورژانس در طول سال‌ها تربیت‌شده و ناوگان اورژانس در طول 5‌سال گذشته توسعه یافته اما هنوز هم با استانداردها فاصله زیادی داریم.»
به گفته وزیر بهداشت، زمان رسیدن آمبولانس‌های اورژانس در کلانشهرهایی مانند تهران به دلیل نبود آمبولانس هوایی بین 14 تا 18 دقیقه زمان می‌برد. زمان رسیدن آمبولانس در جاده‌های اصلی نیز 14 دقیقه و در ماموریت‌های درون‌شهری 8 دقیقه است.
هاشمی افزود:  «پوشش‌دهی در جاده‌های فرعی هنوز کامل نیست و با استانداردها 25‌درصد فاصله دارد. 16 پایگاه هوایی نیز راه‌اندازی شده که تا تعداد مطلوب 30 پایگاه فاصله داریم. امیدواریم با هماهنگی هلال‌احمر و کمک ارتش و نیروی انتظامی بتوانیم تعداد پایگاه‌ها را افزایش دهیم.»
وزیر بهداشت درباره کمبود آمبولانس‌ها نیز گفت: «حدود 2500 دستگاه آمبولانس نیاز داریم که به تدریج خریداری می‌شود.‌ سال آینده بیش از 1000 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده می‌شود. امیدواریم در زمینه آمبولانس‌ها از مساعدت سایر دستگاه‌ها نیز بهره‌مند شویم.»
او درباره طرحی که پیش از این مطرح شده بود و قرار بود اورژانس کشور به سازمان تبدیل شود، افزود:  «این طرح هنوز در حد مطالعه است و جهت تبدیل شدن اورژانس به سازمان، این امر باید در قالب لایحه مطرح شود.»
هاشمی گفت: «هنوز هم معتقدیم در مباحث امدادی، یک ارگان باید پاسخگو باشد و یک شماره تماس باید وجود داشته باشد و به این ترتیب با یک تماس باید پلیس و نیروهای امدادی اعم از اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر با یکدیگر در صحنه حضور یابند، امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.»

خورشیدگرفتگی خفیف 19 شهر کشور در آخرین روز ‌سال 93
شهروند| 19 شهر کشور در آخرین روز ‌سال (جمعه 29 اسفند) شاهد خورشیدگرفتگی جزیی هستند. این خورشیدگرفتگی پدیده‌ای کلی است که در بخشی از دنیا نیز به صورت جزیی قابل رؤیت است.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ایران خورشیدگرفتگی در اغلب مناطق شمالی و غربی کشور به صورت جزیی قابل رؤیت است که زمان رؤیت شروع گرفتگی در آنها متفاوت است.
در تهران این گرفتگی در ساعت 13 و 43 دقیقه آغاز و در ساعت 14 و 40 دقیقه به حداکثر می‌رسد که در این حالت ماه یک‌درصد از قرص خورشید را می‌پوشاند، این گرفتگی در ساعت 14 و 25 دقیقه در پایتخت به پایان می‌رسد.
برای تشخیص دقیق مراحل گرفتگی استفاده از ابزار (فیلترهای مخصوص) لازم است و به‌طورکلی مشاهده خورشیدگرفتگی بدون ابزار به چشم آسیب می‌رساند.
علاوه بر تهران، این خورشیدگرفتگی در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، تبریز، خرم‌آباد، رشت، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، قزوین، قم، کرج، کرمانشاه، گرگان و همدان قابل رؤیت است.

آغاز پذیرش میهمانان فرهنگی در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان از امروز
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان از 28 اسفند امسال خبر داد.
فرشید سیاری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان از 28اسفند خبر داد و گفت: ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان طی روزهای گذشته نیز پذیرای میهمانان فرهنگی بودند و این برنامه تا 12 فروردین‌ سال 94 ادامه دارد.
او از افزایش 15‌درصدی مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان در‌سال جاری نسبت به‌ سال گذشته خبر داد و گفت: گروه نظارت متشکل از مسئولان هر اداره کل یعنی مدیرکل، معاون پشتیبانی و تعاون، مسئول ارزیابی عملکرد و مسئول حراست، مسئولیت نظارت بر ستادهای اسکان فرهنگیان را برعهده دارند.
او افزود: 11‌هزار مدرسه، 180 مرکز رفاهی، پردیس‌های فرهنگیان و اردوگاه‌های دانش‌آموزان آماده پذیرایی از فرهنگیان در ایام نوروز هستند.

 


تعداد بازدید :  96