شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

تلاش کاخ‌سفید برای تعویق طرح کنگره علیه مذاکرات
کاخ‌سفید در تلاش است تا از حمایت دموکرات‌های کنگره از تصویب طرح سناتورهای جمهوری‌خواه مبنی بر دادن حق وتو در مورد اجرا یا لغو توافق هسته‌ای با ایران جلوگیری کند. به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده که کاخ از سناتورهای دموکرات کنگره خواسته است تا آنهایی که قصد حمایت از طرح معرفی شده توسط باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه کنگره برای دادن اختیار به کنگره برای رای‌گیری در مورد توافق هسته‌ای‌ را دارند، تصمیم خود را به کاخ ‌سفید اعلام کنند. دولت اوباما قصد دارد تا با کسب حمایت دموکرات‌ها از توافق هسته‌ای ایران و متقاعد کردن مخالفان به صبر بیشتر تا پایان جولای از تصویب این طرح در کنگره جلوگیری کند. این در حالی است که دولت اوباما از هر تلاشی برای به تعویق انداختن تصویب این طرح دریغ نکرده است. باراک اوباما با حضور در کمیسیون روابط خارجی کنگره به صورت شخصی با سناتورهای کنگره صحبت کرده است، همچنین جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، جان کری وزیر خارجه و جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز به صورت جداگانه با سناتورها صحبت کرده‌اند.

بولتون: رویکرد آمریکا در قبال ایران در مسأله تروریسم تغییر کرده است
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل معتقد است که رویکرد آمریکا در قبال ایران در مسأله تروریسم تغییر کرده است. به گزارش سی.ان‌اس‌نیوز، همزمان با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در گزارش سالانه‌ای که توسط رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد تهدیدات تروریستی علیه آمریکا منتشر می‌شود، نام ایران و حزب‌الله از این فهرست حذف شده بود. یک مقام ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا در این ‌باره به سی.ان.اس نیوز گفت: حذف نام ایران از فهرست تهدیدات تروریستی علیه آمریکا به معنای تغییر موضع آمریکا در این ‌باره نیست اما جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل معتقد است که رویکرد آمریکا در قبال ایران در مسأله تروریسم تغییر کرده و به دلیل مذاکرات، دولت اوباما تصمیم گرفته تا در این حوزه به ایران سخت نگیرد.

ادعاهای وزیر خارجه بحرین علیه ایران
وزیر خارجه بحرین که کشورش برای سرکوب مخالفان تحت فشار افکار عمومی جوامع بین‌المللی قرار دارد، گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) هرگز اجازه تقسیم یمن یا تحویل آن به ایران را نخواهند داد. بنابر گزارش روزنامه البیان- چاپ امارات، شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه در سخنانی گفت که یمن برای کشورهای عضو شورای همکاری کشوری حیاتی به شمار می‌رود و ما هرگز آن را به ایران تحویل نخواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که این کشور تقسیم شود.


تعداد بازدید :  93