شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

عارف در دیدار جمعی از روحانیون سراسر کشور:دو قطبی شدن حوزه‌های علمیه خطرناک است
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که دو قطبی شدن حوزه‌های علمیه خطرناک است، تاکید کرد: مردمی بودن روحانیت باید حفظ شود نباید مشغله‌های اجرایی روحانیون باعث فاصله افتادن بین آنها و مردم شود. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف روز گذشته در دیدار جمعی از روحانیون و طلاب سراسر کشور با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ، به‌خصوص در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان این‌که بعد از ائمه (ع) این روحانیت شیعه بوده که همیشه مهم‌ترین رکن استمرار و ثبات و استقلال بوده است، گفت: حوزه‌های علمیه که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش موثری در انسجام‌بخشی روحانیت و مردم داشتند اکنون هم باید در همین مسیر حرکت کنند و فراجناحی عمل کنند.
وی با بیان این‌که دو قطبی‌ شدن حوزه‌های علمیه خطرناک است، به مسأله ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه دستاورد ارزشمند امام‌خمینی‌(ره) است و اصلاح‌طلبان هم هزینه‌های زیادی برای دفاع از ولایت فقیه داده‌اند ولی متاسفانه برخی جریانات و تریبون‌دارها ناجوانمردانه به اصلاح‌طلبان حمله می‌کنند و آنها را به ضدیت با ولایت فقیه متهم می‌کنند در حالی ‌که بسیاری از این مدعیان در انقلاب اسلامی همراه امام نبودند.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی‌های امام‌خمینی از رسوخ افکار متحجرانه در حوزه‌های علمیه و کشور گفت: وقتی امام‌خمینی(ره) فرمودند: «خطر متحجران همیشه حس می‌شود اینها در دوره‌های گوناگون رنگ عوض می‌کنند و به شکل دیگری وارد می‌شوند» نشان می‌دهد باید مراقبت کرد عده‌ای افراطی به اسم دین و انقلاب میدان‌دار نشوند که اگر این اتفاق بیفتد ضرر خواهیم کرد. وی همچنین بر همدلی و اتحاد بین حوزه و دانشگاه و همکاری بیشتر این دو نهاد و به‌خصوص طلاب و دانشجویان در راستای بسط و گسترش علوم دینی و تجربی و تلاش جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها تأکید کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به وضع معیشتی طلاب همانند دانشجویان شد.

شمخانی مطرح کرد:درخواست کمک آشوریان از ایران برای تأمین امنیت خود در عراق
دبیر شورایعالی امنیت ملی از درخواست کمک نماینده آشوریان جهان از ایران برای کمک به تأمین امنیت پیروان این شاخه مذهبی در عراق خبر داد. به گزارش ایلنا، امیر دریادار علی شمخانی گفت: اخیراً نماینده آشوریان جهان در دیداری، دریافت کمک‌های آموزشی و سلاح را به منظور تأمین امنیت آشوری‌ها در عراق خواستار شد.  
به گفته دبیر شورایعالی امنیت ملی این موضوع نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران محدود به گروهی خاص با باوری خاص نیست و در مبارزه با تروریسم، مقدم، پشتیبان و پیشرو برای هر نوع مقابله با این پدیده شوم محسوب می‌شود.  آقای شمخانی همچنین گفته است: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشم‌داشتی به هیچ بخش، گروه و دسته‌ای، به‌عنوان یک باور، در دفاع از مظلومان کارهای بزرگی در منطقه انجام داده و از این کار‌هایش، امنیت و ثبات منطقه‌ای تحکیم و با بی‌ثباتی مقابله شده و مردم منطقه با گرایش‌ها و قومیت‌های مختلف از کمک‌های ما بهره لازم را برده‌اند. نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی اخیراً از کشته شدن
 250 نفر از آشوریان و آواره شدن‌ هزار خانواده از آنان در مرز عراق و سوریه و در پی حملات تروریست‌های داعش خبر داده بود.

پرونده حمله به مطهری به بازپرسي انقلاب شيراز ارجاع شد
پرونده حمله در شيراز به علي مطهري، نماينده مردم تهران به بازپرسي انقلاب شيراز ارجاع
 شده است.
به گزارش خبرآنلاين، پرونده حمله به نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شهر شیراز به خاطر جرايم امنيتي، به بازپرسي انقلاب شيراز ارجاع شده. مصطفي ترک‌همداني، وکيل اين نماينده در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پرونده حمله به علي مطهري غير از اينکه داراي ابعاد جرايم اجتماعي و خصوصي است، داراي ابعاد امنيتي شده و به دليل اقدام عليه امنيت کشور، تقاضا کرديم اين جرم هم رسيدگي شود. به گفته او، دادستان تهران، پرونده حمله به مطهري را به شعبه 6 بازپرسي دادسراي انقلاب شيراز ارجاع داده تا به خاطر جنبه عمومي جرم و جرم «اقدام عليه امنيت ملي کشور» به آن رسيدگي شود. همداني همچنين در پاسخ به اين سوال که چند نفر از مهاجمان تاکنون بازداشت شده‌اند، گفت: تا اين ساعت کسي هنوز بازداشت نشده و آقاي دادستان اعلام کرده در حال حاضر 10 نفر شناسايي شده‌اند و به مرور زمان تعداد افراد بيشتري شناسايي مي شوند و دستور شناسايي و احضارشان را صادر مي‌کند. اين وکيل دادگستري گفت: فعلا در مورد اين که مهاجمان به نهاد يا دستگاهي، وابستگي و انتساب دارند، با توجه به محرمانه و امنيتي بودن پرونده نمي‌توانم اظهارنظر کنم و محتويات اين پرونده، محرمانه است. علي مطهري در جريان سخنراني‌اي که قرار بود در دانشگاه شيراز برگزار شود، مورد حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفت و پس از پناه بردن به کلانتري، موفق به گريز از دست آنها شد.


تعداد بازدید :  108