شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
خودروسازان فینال را از شهرداری ارومیه بردند
دوازدهمین قهرمانی پیکان در لیگ برتر والیبال

شهروند| لیگ برتر والیبال روز گذشته به ایستگاه پایانی خود رسید و دیدارهای رده‌بندی و فینال این مسابقات در سالن فدراسیون والیبال و با استقبال هزاران هوادار علاقه‌مند به این رشته برگزار شد که در نهایت پیکان با شکست شهرداری ارومیه جام قهرمانی را در مسابقاتی که به نام مرحوم حسین معدنی نامگذاری شده بود، بالای سر برد.
تبریزی‌ها در جایگاه سوم
ظهر دیروز ابتدا شاهد برگزاری دیدار رده بندی میان 2 تیم میزان مشهد و شهرداری تبریز بودیم. مشهدی‌ها که امسال با سرمایه‌گذاری خوبی وارد رقابتهای لیگ شده بودند، بعد از شکست در دیدار نیمه‌نهایی برای قرار گرفتن روی سکوی سوم مقابل تیم شگفتی ساز شهرداری تبریز قرار گرفتند. در این دیدار ستاره‌های میزان نظیر ظریف و مهدوی عملکرد خوبی نداشتند و در نهایت این تبریزی‌ها بودند که مقتدرانه و در 3 ست متوالی موفق به شکست حریف مشهدی خود شدند و در جایگاه سوم لیگ برتر والیبال قرار گرفتند تا نسبت به سال گذشته 3 پله صعود داشته باشند.
دوازدهمین جام برای پیکان
در دیدار فینال مقتدرترین تیمهای لیگ امسال که در دور گروهی نیز به عنوان صدرنشینان گروه خود معرفی شده بودند،‌ مقابل یکدیگر قرار گرفتند. تیمهایی که بیشترین ستاره های تیم ملی در ترکیب خود داشتند، اگرچه شهرداری ارومیه همچنان غیبت سعید معروف که در میانه فصل این تیم را ترک کرد،‌ برخی مواقع حس می‌کرد. این پیکان بود که با توجه به میزبانی‌اش در تهران بازی را بهتر آغاز کرد و توانست با استفاده از ملی‌پوشانی همچون موسوی،‌ قائمی،‌ میرزاجانپور و قرا ست اول را با نتیجه 25 بر 22 به سود خود به پایان برساند. البته نمی‌توان گفت که پیکان میزبان این دیدار بود چون هواداران ارومیه‌ای خودشان را به تهران رسانده و به شدت تیم خود را تشویق می‌کردند. در ست دوم اما ورق برگشت و سیدعباسی با دل بستن به توانایی بازیکنانی چون محمودی، فیاضی و عبادی پور توانست شکستش در ست اول را با نتیجه 25 بر 18 جبران کند. ارومیه‌ای‌ها که روحیه گرفته بودند، ست سوم را مقتدرانه آغاز کردند و با نتیجه 25 بر 20 خودشان را از حریف تهرانی پیش انداختند تا در ست شماری نیز از پیکان جلو بیفتند. ست چهارم با وجود اینکه شهرداری ارومیه می توانست پیروزی اش را قطعی کند با درخشان شاگردان اکبری 25 بر 22 به سود پیکان به پایان رسید. در ست سرنوشت ساز پنجم هم شاهد پیروزی خودروسازان بودیم که در نهایت توانستند دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر والیبال را جشن بگیرند.  
پیش به سوی تیم ملی
لیگ والیبال که امسال با فشردگی کمتری برگزار شد،‌ با وجود تمام انتقاداتی که برنامه‌ریزی‌اش می‌شد به پایان رسید و احتمالا این مسابقات توانسته بازیکنان با استعداد جدیدی را به کواچ معرفی کند از آنها برای راه سختی که در سال 94 دارد،‌ استفاده کند. حالا بازیکنانی که مد نظر سرمربی تیم ملی هستند باید پس از گذراندن تعطیلات نوروز راهی تیم ملی شده تا برای لیگ جهانی آماده شوند و سایرین نیز 7،‌ 8 ماه به تعطیلات خواهند رفت.


تعداد بازدید :  84