شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

آغاز رسمی طرح ملی ایمنی‌ و‌ سلامت مسافران نوروزی
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که به همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هر ساله در ایام نوروز با هدف کاهش تصادفات و افزایش ایمنی و سلامت مسافران اجرا می‌شود، صبح روز گذشته به صورت رسمی آغاز شد. در این طرح بیش از 20‌هزار جوان به ارایه خدمات به مسافران نوروزی می‌پردازند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از بیمارستان ایرانیان دوبی: برند خود را در منطقه حفظ کنید
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در بازدید از بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در دوبی، با اشاره به تلاش‌های ۴۳ساله انجام شده در این بیمارستان، اظهار کرد: «بیمارستان ایرانیان دوبی باید برند خود را در منطقه حفظ کرده و با توجه به فضای رقابتی سال‌های اخیر، علاوه بر رعایت تمامی استانداردهای لازم و ارایه سرویس درمانی مناسب، توجه همگان را همچون گذشته به بیمارستان معطوف کند.» او با تأکید بر لزوم نگهداشت نیروی کارآمد در بیمارستان ایرانیان دوبی، اظهار کرد: «این بیمارستان بین‌نسلی بوده و افراد بسیاری در این مرکز زحمت کشیده و حتی برخی از آنها ازجمله مرحوم دکتر خطیبی و دکتر الیاسی، اکنون در جمع ما نیستند.» دکتر ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، سه‌شنبه، ۲۶ اسفند با حضور در بیمارستان ایرانیان دوبی، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان و آشنایی با چگونگی ارایه خدمات در این بیمارستان، با مدیران این مجموعه درمانی هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید رئیس سازمان داوطلبان از بازارچه خیریه «فرشتگان رحمت»
فرح‌ناز رافع از غرفه‌های بازارچه خیریه «برنامه ملی فرشتگان رحمت» که از ۲۲ اسفند از سوی داوطلبان و خیران جمعیت هلال‌احمر در مصلای تهران برپا شده، بازدید کرد. او با بیان این‌که برپایی چنین بازارچه‌هایی مبین رشد جوانه‌های همکاری اجتماعی در گوشه و کنار ایران است و می‌تواند در آینده زمینه‌ساز رشد نهال مسئولیت اجتماعی باشد، افزود: «پیش‌بینی شده است، امسال در برنامه ملی فرشتگان رحمت، ۲۵۰‌هزار سبد عیدانه حاوی مایحتاج نوروزی خانوارهای آسیب‌پذیر با همت و مشارکت داوطلبان و خیران جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور توزیع شود.» گفتنی است بازارچه دیگری نیز در بوستان ولایت برپا شده و در این بازارچه‌ها که تا فردا -29 اسفند- دایر خواهد بود.

با اجرای طرح داوطلب‌یار امداد‌و‌نجات صورت می‌گیرد
بسیج خدمات‌پزشکی با هدف کاهش حوادث جاده‌ای
جمع کثیری از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر با حضور در پایگاه‌های امداد جاده‌ای سراسر کشور، امسال برای چهارمین ‌سال متوالی، همزمان با آغاز‌ سال نو، سلامتی را به مسافران هدیه می‌کنند. ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و خدمت‌رسانی در سطح عموم جامعه، ارایه تصویر مناسب از اقتدار جمعیت در عرصه‌های مورد انتظار، بهره‌مندی از توان داوطلبان، حمایت از سلامت مسافران نوروزی، افزایش توان و ظرفیت پاسخگویی پایگاه‌های امدادی، زمینه‌سازی برای نشر اهداف نیکوکارانه سازمان از اهداف این طرح است. لازم به ذکر است در نوروز امسال بیش از یک‌هزار و ۴۸۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب با حضور در کنار امدادگران و نجاتگران پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای، علاوه بر درمان مصدومان و سانحه‌دیدگان و اهدای بسته‌های فرهنگی و آموزشی، به ارایه طیف وسیعی از خدمات بهداشتی– درمانی رایگان به مسافران نوروزی می‌پردازند.

تقدیر سازمان پزشکان بدون‌مرز از هلال‌احمر ایران
دفتر تهران سازمان پزشکان بدون مرز در نامه‌ای به رئیس جمعیت هلال‌احمر از مساعدت و حمایت این جمعیت در تحویل و ترخیص اقلام پزشکی مورد نیاز آن سازمان تشکر کرد. ا‌ین اقلام با عنوان rapid test امکان تشخیص سریع بیماری‌هایی نظیر   H IV، هپاتیت و سل را فراهم می‌کند و سازمان پزشکان بدون مرز آن را به منظور استفاده برای گروه هدف که زنان و کودکان زیر ۱۵‌سال آسیب‌پذیر هستند، به کار می‌برد. با توجه به اهداف بشردوستانه و همکاری‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر و سازمان پزشکان بدون مرز، محموله اقلام پزشکی مورد نیاز کلینیک سازمان پزشکان بدون مرز از پاریس تهیه و با حمایت جمعیت هلال‌احمر در تهران تحویل نماینده این سازمان شد. در پایان این نامه سازمان پزشکان بدون مرز ابراز امیدواری کرده است در آینده نیز همچون گذشته حمایت و مساعدت‌های جمعیت هلال‌احمر تداوم یابد.


تعداد بازدید :  75