شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
معرفی سریال‌های نوروزی
بازگشت متفاوت سریال سازان

شهروند| تلویزیون نوروزی امسال برنامه‌های متنوع و مختلفی را تدارک دیده است. بسیاری از برنامه‌های مفرح این ایام قرار است بعد از ایام فاطمیه پخش شوند. در زیر سریال‌هایی که قرار است در این 14 روز پخش شوند را مرور می‌کنیم.
قورباغه و قناری!
سریال نوروزی شبکه یک سیما با نام «فوق سری» در ایام نوروز به روی آنتن می‌رود. جديدترين مجموعه تلویزیونی مهدي فخيم‌زاده در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای و با داستان پلیس و طنز نوروز ‌سال 94 از شبکه یک پخش خواهد شد. سریال طنز و پلیسی «فوق سری» به منظور نحوه پيشگيري و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنين آگاهي بخشيدن به خانواده‌ها درخصوص چگونگي نفوذ توليدكنندگان و پخش‌كنندگان مواد مخدر در بين جوانان تولید شده است. قصه این سریال درباره عملیات فوق‌سری در نیروی انتظامی است که فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند. مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان‌نسب، بیوک میرزایی، فریبا کوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، امیرمحمد زند و محمد صادقی بازیگران اصلی این مجموعه پلیسی هستند. این مجموعه از اول نوروز هر شب ساعت 22:15 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
سری جدید «کلاه قرمزی» با یک عروسک جدید
ششمین سری از مجموعه جدید «کلاه قرمزی94» به تهیه‌کنندگی حمید مدرسی و کارگردانی ایرج طهماسب، از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این مجموعه از 6 فروردین‌ماه و بعد از ایام فاطمیه، هر شب ساعت20: 00 از این شبکه پخش می‌شود. در سری جدید «کلاه‌ قرمزی» یک عروسک به جمع عروسک‌های دیگر این مجموعه اضافه شده که عروسک تازه، جزء حیوانات نیست.
یک مینی سریال پربازیگر
شبکه دو،  اول تا ۴ فروردین ۹۴ به مناسبت همزمانی نوروز با ایام فاطمیه مجموعه تلویزیونی «بزم آخر» به تهیه‌کنندگی جمال گلی را روی آنتن می‌فرستد. «بزم آخر» در چهار قسمت داستان زندگی رضوان با بازی الهام چرخنده دختر سیداحمد و دانشجوی تئاتر را روایت می‌کند که درحال تحقیق در مورد تعزیه است. رضوان در این راه با اتفاقات عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شود که همین اتفاقات باعث پی بردن او به حقایقی از گذشته پدرش منجر شده و... آتیلا پسیانی، امید روحانی، انوشیروان ارجمند، امیرحسین رستمی، الهام چرخنده، کامران تفتی، علیرام نورایی، مهدی ماهانی، مهدی فقیه، زهره حمیدی و... بازیگران اصلی این فیلم هستند
روایتی خطی از چند داستان
مینی‌سریال 5 قسمتی «مهر طوبی» به کارگردانی سیدمجید موسویان، برای پخش در ایام فاطمیه دوم شهادت حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده و از بیست‌و‌نهم اسفندماه تا چهارم فروردین هر شب ساعت 15: 23 به روی آنتن شبکه سه می‌رود. این مجموعه روایت خطی و رئال دارد و 7 داستان در آن به‌طور موازی روایت می‌شود که محوریت همه آنها مادر است. مهدی سلوکی، مهران رنجبر، آفرین عبیسی، آزاده زارعی، لیدا عباسی، تورج فرامرزیان، مختار سائقی، مرضیه صدرایی و اسماعیل خلج بازیگران اصلی این سریال هستند.
بازگشت حاشیه‌ای آقای کمدین
مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» به طراحی و کارگردانی مهران مدیری هر شب در ایام نوروز روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد. «در حاشیه» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی کوچکسرایی است. جدیدترین سریال مدیری درباره هومن صحرایی است که مامور می‌شود یک مرکز درمانی تعطیل شده را راه‌اندازی کند اما در این مسیر با سهراب کاشف و بهروز عشقی که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارند، همراه می‌شود. مهران غفوریان، سیدجواد رضویان، نصرالله رادش، سیامک انصاری، سحر زکریا، الیکا عبدالرزاقی، نیما فلاح، شبنم فرشادجو، عارف لرستانی، علی لک پوریان، مهران مدیری، رسول نجفیان، رضا نیک‌خواه، رامین ناصرنصیر، آرش نوذری، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی، فلامک جنیدی، سپند امیرسلیمانی، فاطمه ‌هاشمی، ساعد هدایتی و خود مدیری بازیگرانی هستند که در سریال «در حاشیه» به ایفای نقش می‌پردازند. این مجموعه قرار است از ششم فروردین، ساعت 23:15 از شبکه سه سیما پخش شود.
ماجرای خلافکاری که سر به راه می‌شود
سریال «سر به راه» نیز به کارگردانی سعید سلطانی که پیش از این قرار بود از شبکه سه پخش شود و در نهایت به شبکه پنج انتقال داده شد، از 29 اسفند هر شب ساعت 15: 20 روانه آنتن می‌شود. این سریال که در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای ساخته شده و تا پایان تعطیلات عید ادامه دارد. «سر به راه» از فضای خوب و شیرینی برخوردار است و در آن قصه جوان خلافکار نوپایی را به تصویر می‌کشد که به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محکومیت خود در یک موسسه خدمات اجتماعی می‌شود... . مسعود کرامتی، شهین تسلیمی، افسانه چهره‌آزاد، شقایق دهقان، ارژنگ امیرفضلی، محسن کیایی، سیاوش خیرابی و الناز حبیبی بازیگران این مجموعه نوروزی هستند.
اولین سریال شبکه افق در ایام نوروز
سریال «آسمان من» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آهنج در نوروز ۹۴ از شبکه افق سیما روی آنتن می‌رود. این سریال در ۱۵ قسمت هر روز ساعت 30: 18 روی آنتن می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۴ و
 30: 13 خواهد بود. در خلاصه داستان «آسمان من» آمده است: تو امنیت پرواز یه اصل ثابت هست، حفاظت از هواپیما... اما بی‌نهایت، بی‌نهایت اتفاق وجود داره که ممکنه همه‌شون فقط یه بار بیفته. فقط یه بار... اون بالا تو آسمون، یا این‌جا روی زمین، فقط یک بار فرصت هست برای انجام درست‌ترین کار... فقط یک بار. دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، عمار تفتی و... بازیگران اصلی سریال جدید آهنج هستند.


تعداد بازدید :  126