شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
خریدهای نوروزی

نوروز تنها خرید نیست اگرچه بخشی از لذت‌های نوروز به خرید‌های انجام شده است اما همه نوروز در خرید خلاصه نمی‌شود؛ بخش‌های دیگر نظیر دید و بازدید، جویا شدن از احوال یکدیگر و بجا آوردن صله‌رحم بخش‌های دیگر نوروز به‌شمار می‌رود.
 آنچه باید در خریدهای نوروزی به آن توجه جدی شود، این است که از چشم و هم‌چشمی و اشرافیت‌گری جداً پرهیز شود و نباید در اندیشیدن رفاه‌طلبی مطلق با خریدهای نوروزی اقتصاد منزل را دستخوش مسائل و گرفتاری‌های نوینی کنیم.
در خرید باید ملاحظات همه‌جانبه اقتصاد منزل مورد توجه قرار گیرد. هنگام خرید باید بیشتر، نیازها اولویت قرار گیرد چراکه اگر بین دخل و خرج هماهنگی لازم وجود نداشته باشد، قطعا در خرید با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.
باید آنچه را که نداریم در اندیشه خریدش باشیم، مبادا سراغ چیزهایی برویم که افزون‌بر نیاز ما به‌عنوان یک خرید اضافه مطرح شود، پس در خرید باید از هرگونه اسراف و تفریط خودداری کرده و از حیف و میل‌ کردن اموال خریداری شده باید پرهیز شود. با خرید، عناصر فرهنگی و باورهای اعتقادی درونی خویش را به معرض نمایش می‌گذاریم، از این رو باید هنگام خرید همه عناصر فرهنگی، باورها، اعتقادات، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرا گیرد، ضمن این‌که نباید از حدود مظاهر فرهنگی هنگام خرید فاصله گرفت و آنها را به ورطه فراموشی بسپاریم.


تعداد بازدید :  80