شماره ۵۲۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند
صفحه را ببند
کارت جهیزیه

براي كمك به جوانان و فرهنگسازي ازدواج سالم، تاكنون اقدامات عديده‌اي صورت پذيرفته است. اين‌که اين اقدامات خوب هستند يا بد، موضوعي است كه بايد كارشناسان بدان پاسخ گويند اما قبل از هر چيز بايد ببينيم چه اقداماتي در جهت تحكيم بنيان خانواده و ازدواج برداشته شده است؟ امروز نگاهي خواهيم داشت به کارت‌جهیزیه.
کارت جهیزیه
سال 1393 وزارت ورزش و جوانان از اعطای کارت جهیزیه به جوانان خبر داد که 3 رأس این مثلث بانک‌ها، صنایع داخلی لوازم منزل و دریافت‌کنندگان این وام بودند. طبق گفته گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مبلغ این کارت 5 تا 10‌میلیون تومان است که با آن تنها می‌توان لوازم موردنیاز برای جهیزیه را تأمین کرد.  مجید نداف، رئیس کمیته اشتغال و مسکن جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز گفته بود، این کارت‌های اعتباری قرار است درقالب کارت‌جهیزیه برای زنان و کارت رفع نیازهای ضروری برای مردان ارایه شود که مبلغ آن 10 تا 20‌میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در رابطه با شیوه بازپرداخت مبالغ این کارت‌ها قرار است خیرین کمک‌هایی برای گروه‌های پایین درآمدی در نظر گیرند، اما گروه‌هایی که توان بازپرداخت اقساط را دارند می‌توانند مبالغ را طی 24 قسط و با حداقل سود و کارمزد دریافت کنند.
توزیع کارت‌های اعتباری جهیزیه قرار بود از هفته ازدواج در مهرماه‌ سال‌جاری آغاز شود، اما این اتفاق نیفتاد. گلزاری دلیل این مسأله را کمبود بودجه ذکر کرده و معتقد است، چون بودجه وزارت ورزش و جوانان بسیار کم است، وزارتخانه پولی برای قراردادن در بانک‌ها به‌عنوان پشتوانه ملی کارت‌جهیزیه ندارد.


تعداد بازدید :  68