شماره ۵۲۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  93، ‌سال پرمشغله بورس کالا| رضا معصومی کارشناس بازار سرمایه با بیان این‌که طرح‌های توسعه‌ای بورس کالا در ‌سال 93 به بار نشست گفت: یکی از دستاوردهای بورس کالا که مسیر تازه‌ای را برای گسترش مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها باز کرده است، عضویت رسمی این بورس در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی بود. او افزود: بعد از گذشت حدود 6‌سال از راه‌اندازی معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران بر روی سکه‌ بهار آزادی، این معاملات روی زیره‌ سبز به‌عنوان اولین محصول از گروه محصولات کشاورزی در تالار مشهد راه‌اندازی شد و قرار است قرارداد آتی کنجاله سویا و زعفران هم به‌زودی افتتاح شود.

 معامله 246‌میلیون ورقه بهادار| در جریان معاملات دیروز فرابورس ایران، 246‌میلیون و 650‌هزار ورقه بهادار به ارزش دو‌هزار و 366‌میلیارد ریال خرید و فروش شد. بیشترین حجم معاملات در اختیار بانک حکمت ایرانیان با 12‌میلیون و 470‌هزار معامله بود و ارزش معاملات البرز بالک با 54‌میلیارد و 880‌میلیون ریال در صدر قرار گرفت. همچنین روز گذشته فرابورس شاهد بازگشایی نماد پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز بود.

 آغاز ‌سال جدید با عرضه سرمایه‌گذاری ایرانیان| 14‌درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان به صورت یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار اول فرابورس ایران، 16فروردین به فروش می‌رسد. شرکت بازرگانی سام پخش وکالتاً از طرف تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو، 56‌میلیون و 98‌هزار و 899 سهم را به قیمت پایه هر سهم یک‌هزار و 150 ریال و قیمت پایه کل 64‌میلیارد و 513‌میلیون و 733‌هزار و 850 ریال عرضه خواهد کرد.


تعداد بازدید :  295