شماره ۵۲۸ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۷ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش ۵۳‌میلیارد دلاری حجم اقتصاد ایران در ۹۴: صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی افزایش ۵۳‌میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در‌ سال ۱۳۹۴ اعلام کرد ایران رتبه خود به‌عنوان نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را در این ‌سال حفظ خواهد کرد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران براساس قدرت خرید در‌سال 2015 میلادی نسبت به‌ سال قبل از آن 53‌میلیارد دلار افزایش یابد و به 1336‌میلیارد دلار برسد.  (صندوق بین‌المللی پول)

تولید نفت ایران افزایش یافت: سازمان اوپک در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش ۷۶۰۰ بشکه‌ای در تولید روزانه نفت ایران خبر داد. همچنین تولید ۱۲عضو اوپک در ماه فوریه ۲۰۱۵ میلادی با کاهش ۱۳۷‌هزار و ۶۰۰ بشکه‌ای در روز روبه‌رو شد و به بیش از ۳۰‌میلیون بشکه در روز رسید. در همین حال، ۹ عضو اوپک با کاهش تولید و ۳ کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده‌اند. ایران در بین کشورهایی قرار دارد که در این ماه با افزایش تولید نفت خود مواجه شده است. (اوپک)

افزایش 7.3درصدی رشد فروش خودرو اروپا: رشد دو رقمی فروش خودرو در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس به افزایش ثبت خرید خودرو در اروپا در هجدهمین ماه متوالی شده است. بنیاد خودروسازان اروپا (ACEA) اعلام کرده فروش خودرو در ماه فوریه به‌طور سالانه 7.3‌درصد رشده کرده و به 924هزار و 440 دستگاه رسیده است. میزان ثبت خودرو در اسپانیا 26درصد، در ایتالیا 13‌درصد و در انگلیس 12‌درصد افزوده شده است. (آسوشیتدپرس)

ارزیابی روسیه از تحریم‌های اتحادیه اروپا: شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه اعلام کرد تأثیر تحریم‌های اقتصادی اروپا را بر این کشور ارزیابی می‌کند تا تأثیر تحریم‌ها را به حداقل برساند. این شرکت هدف از این اقدام را تشخیص تأثیر و عواقب این تحریم‌ها بر روسیه اعلام کرده است تا با استفاده از نتایج آن این کشور تأثیر این تحریم‌ها را به حداقل برساند. (راشاتودی)


تعداد بازدید :  305