شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  گرانفروشی فقط توسط یک شرکت| مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت گفت: توافق ما با واحدهای لبنی این بود که اقلام اساسی لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر افزایش حداقلی قیمت را داشته باشند در عین‌ حال قرار شد با افزایش بیشتر قیمت سایر مواد، این کسری را جبران کنند. این در حالی است که مجتبی فراهانی معاون سازمان حمایت هم افزایش قیمت محصولات لبنی را تکذیب کرد و افزود: فقط یک شرکت آن هم به‌صورت محدود اقدام به افزایش قیمت محصولات کرده بود که برخورد قانونی با آن انجام شد.

  چادرملو باید حق انتفاع بدهد| نادر قاضی‌پورعضو کمیسیون صنایع و معادن دیوان گفت: محاسبات اعلام کرده معادن چادرملو و گل‌گهر  ۳هزار و 485‌میلیارد تومان بدهکار هستند که در ۶ماهه اول‌ سال ۹۳ باید بیش از ۸۰۰‌میلیارد تومان می‌پرداختند. او افزود: از حق انتفاع دولت نمی‌توانیم بگذریم و کمیسیون صنایع تصمیم گرفته این مبلغ را دریافت کند.

  برخوردهای قضایی، عامل افت قیمت ارز| ابوذر ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: برخی افراد در گذشته از ظرفیت‌های ارزی برای رانت‌جویی بهره برده و باعث بروز آشفتگی‌هایی در بازار می‌شدند که برخورد دستگاه قضا با این افراد باعث افت بازار ارز در شرایط فعلی شده است. او درخصوص نوسان‌های قیمتی در روزهای منتهی به پایان‌ سال تأکید کرد: اگر مشکلی درخصوص واردات کالا پیش آید، این مسأله روی قیمت ارز تأثیر خواهد گذاشت.

  چرا بورس منفی شد| رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از بررسی شرایط فعلی بازار سرمایه خبر داد و گفت: عدم‌توجه به مسائلی چون نرخ رشد منفی اقتصادی و صدمات به جامانده از نظام اقتصادی و رکود تورمی ناشی از تحریم‌ها، برخی از این عوامل منفی اثرگذار بر بورس هستند. به گفته او مصوبات مجلس و تصمیمات دولت و سیاست پولی انقباضی برای کاهش نرخ تورم و در نتیجه افزایش نرخ سود بانکی هم از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روند منفی بازار سرمایه در ماه‌های گذشته هستند.

  مسافران در شهرهای مبدا سوخت‌گیری کنند| داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش با تأکید بر این‌که مسافران در ایام نوروز در شهرهای مبدا سوخت‌گیری کنند، اعلام کرد: جایگاه‌های بین‌راهی به دلیل خطر تصادف مناسب سوخت‌گیری   نیستند.


تعداد بازدید :  260