شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
عدد خبر

70 درصد زمین‌های کشاورزی ایران سند ندارند

قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: بیش از ۷۰‌درصد از اراضی کشاورزی کشور سند مالکیت ندارند. او افزود: عده‌ای به‌دنبال منحل کردن این سازمان بودند؛ اما با توجهات دولت، امروز و در پایان‌ سال ۹۳ رقم اعتبارات سازمان امور اراضی کشور به حدود ۶۰‌میلیارد تومان رسیده یعنی ۱۰برابر بیش از اعتبارات‌ سال ۹۲؛ ضمن این‌که دولت برای ‌سال ۹۴ میزان این اعتبارات را به ۱۲۰‌میلیارد تومان رساند.

۶۴ کیلوگرم زیورآلات قاچاق کشف شد

علیرضا عباسپور، مدیرکل گمرک بازرگان گفت: کارکنان گمرک بازرگان در حین ارزیابی و کنترل یک دستگاه اتوبوس ورودی به کشور ۶۴کیلوگرم زیورآلات را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت زیرین بخاری جاسازی شده بود، کشف کردند. او همچنین از کشف ۵کیلو و ۱۵۰گرم سوهان زرگری، ۱۹کیلو و ۳۰۰گرم نخ جواهرسازی، ۵۰عدد پاور رایانه، ۵۰۰ قطعه الکترونیکی،  ۵.۱۷کیلو سگک کمربند و ...  در این گمرک خبر داد.

 

18/7 درصد رشد شاخص قیمت تولید‌کننده صنعت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید‌کننده بخش صنعت در فصل بهار ۱۳۹۳ به عدد 192.1 رسید که نسبت به فصل گذشته 14.3‌درصد و نسبت به فصل مشابه ‌سال قبل 18.7‌درصد افزایش داشته است. براساس این گزارش،  شاخص قیمت بخش «صنایع تولید زغال‌‌سنگ ـ پالایشگاه‌های نفت» با 45.8‌درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 167.2، بیشترین تأثیر را  کل فصل بهار داشته است.

۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: آمارها نشان می‌دهد سالانه بین ۲۰ تا ۲۵‌میلیارد دلار کالای قاچاق وارد می‌شود یعنی با احتساب ارز ۳۰۰۰تومانی، به‌اندازه کل درآمدهای نفتی کالای قاچاق وارد می‌شود. او با بیان این‌که به‌دلیل کوتاهی وزارت صنعت شاهد قاچاق گسترده کالا هستیم، افزود: از روز اولی که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد، تعدادی از وزرا   موضع گرفتند.

 


تعداد بازدید :  253