شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

اتمام بررسی طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها
نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از اتمام بررسی طرح استانی شدن انتخابات در جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش خبر داد. محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه دیروز بعدازظهر کمیسیون شوراها گفت: در جلسه دیروز موادی از طرح استانی شدن انتخابات اصلاح شد، کلیات آن نیز در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود و ان‌شاءالله تا روز سه‌شنبه این طرح به اداره تنقیح قوانین ارسال می‌شود. وی از حضور مسئولانی از وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس برای رسیدگی به این طرح در جلسه روز گذشته خبر داد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار:
تندروها همیشه به زیان وحدت اصولگرایی عمل کرده‌اند
احمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره احتمال ورود حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری و تأثیر ایشان در جریان‌بندی طیف اصولگرایی گفت: امروز در وضع و فضای سیاسی کنونی، همه اصولگرایان به این قضیه معتقدند که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت ایجاد وحدت حداکثری استفاده کنند.
دبیرکل جامعه اصناف و بازار گفت: در این راستا حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری از جمله اصولگرا‌های قدیمی و اصیل است که در گذشته نیز در جهت هماهنگی جریان اصولگرایی تلاش‌های فراوانی داشته؛ امروز هم اگر زمینه حضور ایشان توسط جریان‌های اصولگرایی فراهم شود، بسیار می‌توانند پر تأثیر باشند. کریمی‌اصفهانی تصریح کرد: آقای ناطق از جمله مدیران قوی و پرقدرتی هستند که حضور ایشان حتی می‌تواند به‌عنوان محوریت مسائل اصولگرایی مطرح باشد. این فعال سیاسی اصولگرا در ارزیابی خود از بحث‌های تندرو‌ها درباه حضور ناطق‌نوری گفت: کسانی که این‌طور صحبت‌ها را در فضای اصولگرایی مطرح می‌کنند، دارای شناخت درستی از آقای ناطق نیستند، ایشان انسانی بسیار ولایتمدار و مقلد رهبری است. کریمی‌اصفهانی با اشاره به این بحث‌های مطرح شده توسط تندرو‌ها در فضای اصولگرایی پیرامون شخصیت‌های مانند آقای ناطق‌نوری تأکید کرد: تندرو‌ها همیشه با چنین عملکردی باعث زیان وحدت اصولگرایی شده‌اند، امروز هم می‌دانند با ورود شخصیت‌هایی مانند آقای ناطق جایی در اصولگرایی نخواهند   داشت.

موسس حزب اعتدال:
دولتی‌ها در حزب اعتدال حضور دارند اما حزب دولتی نیست
ابراهیم نکو در گفت‌وگو با تسنیم در مورد ارتباط حزب متبوع خود با حزب اعتدال و توسعه گفت: ما اشتراکات زیادی با حزب اعتدال و توسعه داریم ولی این‌که تصمیم‌گیری‌های مشترک داشته باشیم یا خیر، فعلا مطرح نیست. موسس حزب اعتدال اضافه کرد: نظر دولت این نیست که حزب اعتدال و توسعه از طرف دولت ورود پیدا کند و دولت هم قطعاً در انتخابات دخالت نخواهد کرد ولی این اشکالات جزئی وجود دارد و حزب اعتدال و توسعه را به‌عنوان دولت می‌شناسند. نکو با بیان این‌که در تلاشیم برنامه‌ای در پیش بگیریم که مشی اعتدالی وجود داشته باشد، تصریح کرد: دولتی‌ها، کسانی که با دولت همسو هستند و برخی از سطوح میانی دولت نیز در حزب اعتدال حضور دارند ولی به ‌هر حال حزب دولتی نیست. وی با تأکید بر این‌که حزب اعتدال سعی دارد با اعلام موجودیت خود باعث شود که حزب اعتدال و توسعه را از معرض اتهام دولتی بودن خارج کند، اظهار داشت: حزب اعتدال همان روش حزب اعتدال و توسعه را خواهد داشت، زیرا اشتراکات فراوانی بین تصمیمات ما و دولت وجود دارد.

جزئیات جلسه فراکسیون رهروان ولایت اعلام شد
صفر نعیمی‌رز در گفت‌و‌گو با ایلنا و درخصوص برگزاری جلسات شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: این جلسه با حضور اعضای شورا و ریاست مجلس و نواب رئیس مجلس برگزار شد.  سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تأکید کرد: فراکسیون رهروان ولایت از تیم مذاکره‌کننده کمال تشکر را دارد و تأکید بر رعایت خطوط قرمز تبیین شده از جانب رهبری و آشفتگی در جبهه مقابل را نتیجه مقاومت ملت ایران، تدابیر رهبری و قدرت دیپلماسی می‌داند.  این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اعمال فشار اقتصادی در کشور یمن و عملیات نظامی بر آن، تبلیغات سوء و اختلاف بین شیعه و سنی نیز از بحث‌های روز گذشته این نشست بوده که فراکسیون رهروان ولایت ضمن تبریک چنین موفقیت‌هایی به دولت و ملت عراق امیدوار است تا با اعتماد و اعتقاد، نسبت به زنده ماندن باقی مانده گروه تروریستی منحرف از اسلام اقدام کند.  نعیمی‌رز با اشاره به این‌که ادامه ۴۷ کنگره باعث شد تا تیم مذاکره‌کننده با دقت بیشتری به موضوع بیندیشد، اظهار داشت: ثابت کردیم آنان قصد برهم زدن مذاکرات را دارند و در نهایت کاری که انجام دادند به نفع ایران بود. در کل جریان مذاکرات نکات مملوس و مشهودی دارد که ممکن است به نتیجه مثبت برسد، البته شایان ذکر است مسائل فنی مذاکرات پیشرفت چشمگیری داشته است.


تعداد بازدید :  252