شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
سیدحسن خمینی در دیدار با خادمین افتخاری حرم امام:
حرم امام کانون دمیدن روح اندیشه امام (ره) در نسل‌های آینده است

تولیت آستان مقدس امام خمینی با بیان این‌که بارگاه امام متعلق به یک فرد نیست، گفت: امام برای ما نماد آزادگی، ایستادگی، اسلام و تشیع است و حرم امام برای ما کانون دمیدن این روح در قرن‌ها و نسل‌های آینده است.
به گزارش جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در اولین همایش خادمین افتخاری آستان مقدس امام‌خمینی، با بیان این‌که فلسفه تشکیل حرم امام، ایجاد کانونی بود که برای همیشه بازتاب‌دهنده اندیشه و آرمان امام باشد، اظهار داشت: امام به‌عنوان یک شخص مقتدای همه مردم ایران و بلکه رهبر همه مردم آزاده جهان بود و قطعا در میان شیعیان، چه شیعیان هم زبان ما در افغانستان و چه غیرهم زبان، ایشان یک شخصیت بی‌بدیل، مقتدا و معشوق بود.
وی افزود: یک فرد هرچقدر هم بزرگ باشد و برای پیروان و دوستانش هرچقدر هم مقدس باشد احتیاج به بارگاه ندارد؛ اما بارگاه امام صرفا تجلیل از شخصیتی که در زمان خود منشأ آثار گرانقدر بود و تا بعدها منشأ آثار بزرگ خواهد بود و بارگاه یک فرد نیست؛ زیرا ما در اندیشه خودمان شخص پرستی نداریم و شخصیت‌ها را هرچقدر بزرگ باشند نمی‌پرستیم، بلکه امام برای ما نماد آزادگی، ایستادگی، اسلام و تشیع است و حرم امام برای ما کانون دمیدن این روح در قرن‌ها و نسل‌های آینده است.
یادگار امام گفت: امام هرچقدر هم بزرگ باشد روزی از میان ما رفت و شخصیت بی‌بدیل امام در کنار اولیاء و اجداد خود ان‌شاءالله در اعلی علیین محشور است و لذا امروز امام به ما محتاج نیست، بلکه ما به او محتاج هستیم؛ امام به‌عنوان یک الگو و نماد است و نام او یک پرچم برای نسل‌های آینده اوست. به همین دلیل حرم امام صرفا حرم یک فرد نیست؛ البته همیشه نفس قدسی کسانی که خوب و برای خدا زیستند منشأ برکت و کرامت و توسلات است؛ همان‌طور که ما این کرامت‌ها را از امام دیده‌ایم.
وی ادامه داد: اندیشه متعالی امام آزادگی است و این‌که انسان‌ها آزاد بوده و در بند نیستند و بزرگترین مبارزه امام، مبارزه با استبداد شاهنشاهی بود؛ اندیشه امام استقلال و ایستادگی در مقابل خط سلطه‌پذیری است؛ اندیشه امام دین‌داری و معنویت‌گرایی و این است که مردم احساس کنند در این جهان عاملی فراتر از مادیات وجود دارد که می‌تواند زندگی آنان را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ اندیشه امام توانمندسازی انسان‌ها برای پیشرفت و بازتولید انرژی‌هایی است که در یک سرزمین وجود دارد و اندیشه امام توسعه و فقرزدایی است. امام در روزهای آخر عمرشان فریاد بلند جنگ و فقر و غنا را سر دادند که جنگ فقیر و غنی نیست، بلکه جنگ با نظام دیوانسالاری است که به شکاف فقیر و غنی می‌انجامد.
سیدحسن خمینی همچنین گفت: بحمدالله حرم امام‌ سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد و ما‌ سال آینده پس از سالگرد، با ورود به حرم امام نیازمند یک مجموعه قوی خادمان افتخاری هستیم. این مجموعه باید همت کرده و هیچ مانعی را سر راه خود برنتابیده و با هر امکاناتی که لازم است مجموعه را گسترده کرده و ارتباط مردم با مجموعه حرم را برقرار کنند.


تعداد بازدید :  130