شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد
محکومیت «مهدی ‌هاشمی» به حبس، جزای نقدی و رد مال

با حکم شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران، مهدی ‌هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که حکم صادره هنوز قطعی نشده و برای بیان جزییات آن معذوریت قانونی دارم، گفت: در رابطه با یک بخش از اتهامات «م.ه» به استناد ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری حکم به حبس، جزای نقدی و انفصال صادر شده است.
سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین درخصوص اتهام دیگر متهم با استناد به تبصره 2 ماده 5 همان قانون حکم حبس و جزای نقدی و رد مال و انفصال صادر شده است.
محسنی‌اژه‌ای گفت: درباره مسائل امنیتی، این فرد به حبس محکوم شده است.  سخنگوی قوه‌قضائیه تأکید کرد: هنگامی که حکم قطعی شد، قطعا آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ضمن این‌که حکم صادره قابل تجدیدنظرخواهی است.  محسنی‌اژه‌ای گفته است: پس از ابلاغ حکم به متهم و وکلای وی، 20روز فرصت وجود دارد تا به رأی صادره اعتراض شود و اگر اعتراضی صورت نگیرد، حکم قطعی تلقی خواهد شد.
15‌سال حبس براي مهدي ‌هاشمي تكذيب شد
در پی انتشار اخباری مبنی بر محکومیت مهدی هاشمی به 15‌سال حبس در برخی از رسانه‌ها دفتر سخنگوی قوه‌قضائیه خبر منتشره را تکذیب کرد. مسئول دفتر سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: محسنی‌اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضائیه هیچ عددی را در ارتباط با مدت حبس مهدی‌ هاشمی ذکر نکرده است.
وکیل مهدی‌ هاشمی:
رأی دادگاه به ما ابلاغ نشده است
در همین زمینه سیدوحید ابوالمعالی وکیل مهدی ‌هاشمی نیز گفته رأی دادگاه هنوز به او و موکلش ابلاغ نشده است.  به گزارش انتخاب، ابوالمعالی گفته است: براساس قانون، رأی دادگاه به آدرسی که وکلا معرفی کرده‌اند، ابلاغ می‌شود.
وی افزود: تاکنون رأی دادگاه به ما ابلاغ نشده است. ابوالمعالی ضمن انتقاد از انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها گفت: نشر برخی اخبار ازجمله «امتناع مهدی‌ هاشمی از حضور در دادگاه» نهایت بی‌اخلاقی است، مگر رأی ابلاغ شده که ما بخواهیم از آن امتناع کنیم.
او همچنین تأکید کرده است: براساس قانون، تکلیف برعهده دادگاه است که رای را به ما ابلاغ کند.
وکیل مهدی ‌هاشمی گفته است: با صداقت عرض می‌کنم که از مفاد رأی صادره برای موکلم خبر ندارم، چراکه هنوز به ما ابلاغ نشده است. آقای ابوالمعالی درعین‌حال تأکید کرده به رأی صادره اعتراض خواهیم کرد.

 


تعداد بازدید :  191