شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
گزارش برگزاری آیین افتتاحیه «کمپین ملی کاهش تصادفات»
بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم!

گروه هلال| طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط 20‌هزار جوان داوطلب سراسر کشور با هدف آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از 27 اسفند ماه تا 15فروردین ماه اجرا می‌شود؛ این برنامه که هرساله در ایام نوروز اجرایی می‌شود امسال اما شروعی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته داشت؛ یک کمپین ملی برای آغاز یک حرکت داوطلبانه.  جوانان مختلف از سراسر کشور در مجموعه فرهنگی ایوان شمس تهران حاضر شدند؛ دانش‌آموزان و دانشجوها، از شهرها و روستاهای مختلف؛ همه و همه آماده بودند تا در کنار هم در جاده‌های سراسر کشور به ارایه خدمات امدادی-آموزشی در زمینه سفر بپردازند.
این مراسم با شعار «بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم!» در حضور هنرمندان سینما و تلویزیون با اجرای منصور ضابطیان آغاز شد. رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر به‌عنوان اولین سخنران ضمن تشکر از حاضران، درخصوص طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی گفت: «در این طرح سعی داریم با تغییر رفتار در شهروندان در کاهش تصادفات که دومین عامل مرگ‌ومیر پس از بیماری‌های قلبی و عروقی است، تاثیرگذار باشیم. » دکتر وحید قبادی‌دانا با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه هلال‌احمر و صلیب‌سرخ در دنیا، نجات جان انسان‌هاست، ادامه داد:  «تصادفات جاده‌ای دومین علت مرگ‌ومیر در کشور به حساب می‌آید که خود برهانی بر ضرورت تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی در این زمینه است. » او ادامه داد:  «ما سعی می‌کنیم با تغییر رفتار شهروندان مستلزم ایجاد فضایی سالم در جامعه شویم و در راستای پیشگیری از تصادفات گام برداریم. » دکتر قبادی دانا با اشاره به راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای اظهار کرد:  «40‌درصد سوانح رانندگی ناشی از واژگونی خودرو است که با بستن کمربند، تعیین مسیر مناسب و بررسی وسیله نقلیه قبل از سفر می‌تواند کاهش یابد. » او درخصوص شعار این کمپین هم توضیح داد: «امسال با شعار «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» در جاده‌های کشور حاضر خواهیم شد.  بی‌گدار به جاده نزدن یعنی رعایت نکات ایمنی قبل از سفر و ظریف راندن یعنی در رانندگی به دیگران احترام بگذاریم و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم.»
دکتر قبادی دانا از آموزش هم سالان به‌عنوان روش آموزشی سازمان جوانان هلال‌احمر یاد کرد و دراین‌باره توضیح داد:  «توجه به مسائل ترافیکی برای پیشگیری از تصادفات از وظایف اصلی سازمان جوانان هلال‌احمر است.  در سازمان جوانان هلال‌احمر با آموزش هم سالان می‌توان به بهترین شکل ممکن در ارایه آموزش‌ها مثمر ثمر بود. جوانان هلال‌احمر و سایر جوانان و کودکان در ارایه آموزش‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری در حوادث ایفا کنند.» او در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک جوانان هلال‌احمر در عید نوروز بتوان به بهترین شکل ممکن در کاهش تصادفات و عمل به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر به حداقل رساندن تصادفات و سوانح نوروزی جامه عمل پوشانید.
در این مراسم عیسی فرهادی فرماندار تهران، رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، علی متقیان مدیرعامل ایسنا، علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تقدیسی رئیس انجمن علمی آموزش ارتقای سلامت و همچنین هنرمندانی چون آناهیتا همتی، کمند و سپند امیرسلیمانی، علیرضا خمسه و صداپیشگان برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی حضور داشتند.  علیرضا خمسه، بازیگر سینما و تلویزیون درباره «کمپین ملی کاهش تصادفات» گفت:  «این کمپین بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت. آموزش‌هایی از این دست باید از سنین کودکی آغاز شود.» خمسه خطاب به جوانان حاضر در برنامه گفت:  «لازم است به همه داوطلبان سازمان جوانان هلال‌احمر تبریک بگویم، زیرا راهی را انتخاب کرده‌اند که سراسر خدمت و نوع دوستی است، همچنین از برگزارکنندگان کمپین ملی کاهش تصادفات نیز قدردانی می‌کنم.»
اجرای سرود توسط کانون غنچه‌های هلال احمر، پخش کلیپ‌های سفر سالم و پخش تیزر برنامه نوروزی 20: 20 که در ایام نوروز با اجرای منصور ضابطیان و با همت سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از شبکه سه سیما پخش می‌شود، از دیگر قسمت‌های آیین افتتاحیه کمپین ملی کاهش تصادفات بود.


تعداد بازدید :  261