شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
مرد پرتغالی، دوباره تهدید به خداحافظی کرد
اعتراض کی‌روش به انتقادهای جانشین نبی
سرمربی تیم‌ملی: آقای دبیرکل! این بازی را تمام کن!

شهروند| اگر از احوال کی‌روش بپرسید، ملالی نیست جز دیدن یک روی خوش از او! مردی که از زمان حذف به‌زعم خیلی‌ها قهرمانانه تیم‌ملی ایران در دوره اخیر جام ملت‌های‌آسیا، مدام به همه چیز اعتراض می‌کند، این بار خود را مقابل یک صخره سخت می‌بیند؛ جانشین نبی.
دبیرکل قبلی فدراسیون تا حدود زیادی از کی‌روش حرف شنوی داشت اما از زمان عزل و معرفی اسدی، انگار در دار و دسته کفاشیان، یک مخالف کی‌روش ظهور کرده است. بازیکن تعویضی تیم‌ملی مدل مرحوم دهداری در بازی دهه 60 شمسی مقابل کویت و یکی از چند بازیکن تیم بنیاد شهید برای جانشینی بزرگان استعفا داده آن زمان، توان مخالفت با سرمربی پرتغالی را دارد و حتی گویا در جلسه اخیر به مخالفت با بخشی از برنامه‌های کی‌روش پرداخته است؛ مخالفت‌هایی که باعث شد کی‌روش در اولین واکنش، ادامه کار در ایران را ناممکن بداند. او درباره این ملاقات حرف‌های جالبی زد: «ازصحبت‌های دبیرکل فدراسیون شوکه شدم.  اسدی علامت سوالی جلوی عملکرد من در چند‌سال اخیرگذاشت. ایشان گفتند من باعث شور و شعف در بین مردم ایران شده‌ام؛ هرچند که او از عملکرد من راضی نبوده است.»
دلایل انتقادات
اما چرا اسدی از عملکرد کی‌روش ناراضی است؟ سرمربی پرتغالی، عیوب خود از نگاه دبیرکل جدید فدراسیون را شمرد: «اسدی می‌گوید هیچ تفاوتی بین من و مربیان دیگر نبوده است. علاوه بر این در معرفی بازیکنان جوان و آموزش مربیان نیز اعتقاد داشتند کاری نکرده‌ام. دبیرکل دائما می‌گفتند «ما» و من نفهمیدم منظور از این ما کیست؟ ایشان گفتند ما می‌توانستیم مربی دیگری بیاوریم. وقتی صحبت از ما می‌شود، شاید منظور افراد سطح بالای تحصیل‌کرده است. درعین‌حال دبیرکل عنوان کردند شاید درحال حاضر احمقانه باشد که من را برکنار کند اما طبق این صحبت‌ها، باید درحال آماده‌باش قرار بگیرم که چنین اتفاقی خواهد افتاد. گویا من نتوانسته‌ام رضایت دبیرکل فدراسیون را جلب کنم. شاید ایشان جزو همان 12 نفری (در رأی‌گیری برنامه 90) هستند که از کار من رضایت نداشتند!»
کمبود امکانات
کی‌روش از این حرف‌های حق به جانب به نکات منفی رسید: «در4‌سال گذشته مشکلات زیادی داشتیم. حقوق نگرفتیم و پاداشی برایمان در نظر نگرفتند امابه جای این‌که به مشکلات‌مان رسیدگی کنند، از ما ناراضی هستند. آقای دبیرکل به جای تشکر از ما به خانواده ما توهین کرد. لطفا راه‌حلی برای آرامش ارایه کنند! در شرایطی که حدود 10 ماه حقوق نگرفته‌ایم به شیوه‌ خودم انگیزه را در کادرفنی و بازیکنان به‌وجود آورم. وقتی دبیرکل چنین صحبتی می‌کند، دیگر نمی‌توان ادامه داد. از دبیرکل فدراسیون می‌خواهم یک بار برای همیشه بازی را تمام کند!»
لیست جالب تیم ملی
کی‌روش، این نفرات را برای اردوی اتریش و انجام 2بازی دوستانه با تیم کشور آمریکای جنوبی و اتریش به تیم‌ملی دعوت کرده است: «علیرضا حقیقی، علی‌رضا بیرانوند، سوشا مکانی، وریا غفوری، رامین رضائیان، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی، ‌هاشم بیگ‌زاده، حبیب گردانی، جواد نکونام، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژآگه، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، مسعود حسن‌زاده، وحید امیری، سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد.» نکته جالب دعوت از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش است؛ 2 بازیکنی که به خاطر شرایط سنی و تداخل بازی‌های دوستانه بزرگسالان با رقابت‌های مهم تیم امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک، باید در تیم امید باشند اما کی‌روش با وجود جنجال‌های اخیر این 2 را به اردوی بزرگسالان دعوت کرده است و شاید این مساله مرتبط با حرف‌های اسدی باشد.»
آینده
در شرایطی که برنامه آماده‌سازی تیم‌ملی برای مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه از یک ماه قبل از شروع رقابت‌هایمان در این چارچوب (یعنی از خرداد 1394) شروع می‌شود، کفاشیان هنوز نمی‌داندکی‎روش می‌ماند یا نه. البته رئیس فدراسیون فوتبال ایران هرگونه سخت‌گیری و دخالت اسدی در کار کی‌روش را تکذیب می‌کند: «تمامی مسائل مرتبط با کی‌روش به من مربوط است و به هیچ شخص دیگری ارتباط ندارد.»


تعداد بازدید :  281