شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه:امسال 577 نفر از هموطنان زندانی در خارج از کشور آزاد شدند
مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با بیان اینکه امسال 577 نفر از هموطنان زندانی در خارج از کشور آزاد شدند، گفت: 13 نفر از کسانی که در ارتباط با تحریم‌ها به زندان افتاده‌ بودند، امسال آزاد شده‌اند. به گزارش ایسنا، سیدکاظم سجادی، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، صبح یکشنبه در یک نشست خبری خاطر نشان کرد: در ‌سال جاری سامانه (تاک) برای امور دانشجویان و بورسیه‌ها راه‌اندازی شده است که موجب تسریع ارایه خدمات به آنها می‌شود. او ادامه داد: درخصوص هم‌وطنانی که در خارج درس می‌خوانند نیز اقداماتی در دست اجراست. مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه تأکید کرد: برای خانواده‌های زندانیان خارج از کشور که به کمک نیاز دارند، با حمایت قوه قضائیه و کمیته امداد تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتری را برای‌شان فراهم کنیم تا زندانیان آنها آزاد شوند . وی در پایان گفت: امسال 577 نفر از هموطنان زندانی در خارج از کشور آزاد شدند که 119 نفر در رابطه با اشتغال و 13 نفر نیز که در سال‌ جاری درخصوص تحریم‌ها به زندان افتاده‌ بودند، آزاد شده‌اند.

رئیس سابق موساد:اگر نتانیاهو دستور حمله به ایران می‌داد، استعفا می‌کردم
رئیس سابق موساد و منتقد کنونی نتانیاهو می‌گوید: اگر نخست‌وزیر اسراییل دستور اقدام نظامی علیه ایران را صادر کرده بود، وی از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد. به گزارش فارس، داگان که تا‌ سال 2011 ریاست موساد را بر عهده داشت و حالا  یکی از منتقدین اصلی بنیامین نتانیاهو شده، در این مورد گفت: «او کاملا این اختیار را داشت که چنین تصمیمی اتخاذ کند اما من هم تصمیم گرفته بودم که در آن صورت استعفا دهم.» وی که با کانال 10 تلویزیون اسراییل گفت‌وگو می‌کرد، همچنین نامه‌ای را نشان داد که در آن از نتانیاهو خواسته بود به وی اجازه کناره‌گیری دهد. پیش از این نتانیاهو و کمپین انتخاباتی وی اعلام کرده بودند که داگان به دلایل شخصی در حال انتقاد از نخست‌وزیر است. داگان گفت: «این برای من ناراحت‌کننده است که نخست‌وزیر واقعیت را نمی‌گوید. این درست نیست. می‌توانم نامه‌ای را به شما نشان دهم که خطاب به نخست‌وزیر نوشته و برای وی ارسال کردم و در آن از او خواستم به دوره‌ام پایان دهد.» داگان تحت نظر سه نخست‌وزیر متوالی اسراییل یعنی آریل شارون، ایهود اولمرت و بنیامین نتانیاهو فعالیت کرده و حالا از حامیان آیزاک هرتزوگ رهبر حزب کارگر و فهرست مشترک «اتحادیه صهیونیسم» به شمار می‌رود.

بولتون:توافق کنونی هسته‌ای، تسلیم بی‌سابقه در قبال ایران است
نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و عضو ارشد نومحافظه‌کاران این کشور، توافق هسته‌ای در حال رایزنی گروه 1+5 با ایران را «تسلیم بی‌سابقه» در قبال جمهوری اسلامی خواند. به گزارش فارس، درحالی‌که دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس با حضور محمدجواد ظریف و جان کری برگزار می‌شود، اظهارنظرهای ضدایرانی آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد. جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی در اجلاس اقدام امنیت ملی کارولینای جنوبی، توافق کنونی در حال رایزنی بین ایران و گروه 1+5 را «تسلیم بی‌سابقه» در قبال تهران خواند. بولتون که چهره‌ای نومحافظه‌کار و همچنین از سخنرانان و حاضران همیشگی نشست‌های گروهک تروریستی منافقین است، گفت: «این توافق، به‌طور اساسی معیوب و ناقص است. حقیقتا هیچ توافقی نیست که من بتوانم به ایران اعتماد کنم». وی همچنین با رد انتقادات درباره نامه 47 سناتور آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، اقدام آنها را «حمایت و ایستادگی برای حفظ حقوق قانون اساسی
 آمریکا» خواند.


تعداد بازدید :  250