شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
اخبار جهان

وزیر خارجه ایالات متحده:آمریکا مجبور است با اسد مذاکره کند
جان کری وزیر، خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای گفت‌وگو با بشار اسد جهت خروج سوریه از بحران کنونی خبر داد. وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه CBS عنوان کرد که آمریکا برای حل بحران سوریه در نهایت مجبور خواهد شد با بشار اسد گفت‌وگو کند. کری در ادامه گفت: «آمریکا و کشور‌های دیگر می‌توانند روند دیپلماتیک در سوریه را فعال کنند.»

ارتش عراق در انتظار اعزام 2‌هزار نیروی تازه‌نفس به تکریت
نیروهای عراقی، ادامه عملیات تکریت در استان صلاح‌الدین را تا ارسال تجهیزات اضافی به این شهر و اتخاذ اقدام تاکتیکی برای حمله مجدد متوقف کردند. به گزارش ایسنا، منبعی در فرماندهی ارتش عراق اعلام کرد: «نیروهای عراقی منتظر رسیدن حدود یک تا 2‌هزار نیروی آموزش‌دیده و ورزیده برای آغاز حمله مجدد هستند». به گزارش منابع عراقی، حملات در بخش‌های شمالی و جنوبی تکریت به دلیل بمب‌های زیادی که داعش در این مناطق کار گذاشته است و همچنین وجود تک‌تیراندازهای داعش و برای حفظ جان غیرنظامیان متوقف شده است.

نیویورک‌تایمز فاش کرد:باج دولت افغانستان به القاعده از محل کمک‌های مخفی CIA
نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی فاش کرد که دولت افغانستان مبلغی در حدود یک
‌میلیون دلار را که به شکل مخفیانه از سوی سازمان اطلاعات آمریکا در اختیارش قرار گرفته بود در ‌سال 2010 به‌عنوان باج به القاعده پرداخت کرده ‌است. بنابر این گزارش، سازمان سیا در‌ سال 2010 میلادی حدود یک‌میلیون دلار را به‌طور مخفیانه در اختیار دولت افغانستان قرار داده و کابل نیز این پول را برای آزادی یک دیپلمات افغان، به القاعده پرداخت کرده است. این روزنامه آمریکایی افزود: «نامه‌های مربوط به پرداخت این باج سیاسی به القاعده در یورش 2011 میلادی تفنگداران آمریکایی به محل اختفای بن‌لادن در پاکستان، کشف شده است».

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را برای
 6 ماه دیگر تمدید کردند. به گزارش ایلنا، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۱۵۰ شخص حقیقی روسی و اوکراینی و ۳۷ شرکت مرتبط با مسکو را تا
 ۱۵ سپتامبر آینده تمدید کردند. تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و استرداد اموال افراد و شرکت‌های مورد تحریم اتحادیه اروپا می‌شود. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای اتحادیه اروپا اجرای اقدام‌های محدودکننده علیه افراد و شرکت‌هایی را که تصمیم به خطر انداختن حق حاکمیت، مرزبندی یا استقلال اوکراین را دارند تا 6 ماه آینده تمدید می‌کند. این تصمیم براساس توافق‌های قانونی شورای روابط خارجی این اتحادیه در ۲۹ ژانویه‌ سال‌ جاری میلادی اتخاذ شده است».

واشنگتن فعالیت کنسولی خود را در عربستان متوقف کرد
دولت آمریکا در پیامی ضمن اعلام توقف فعالیت کنسولگری‌های خود در عربستان، از شهروندان آمریکایی مقیم در این کشور خواست هنگام آمد و شد در عربستان، اقدامات احتیاطی در پیش بگیرند. به گزارش ایسنا، سفارت آمریکا در ریاض در بیانیه‌ای از تمام اتباع آمریکایی در عربستان خواست تا  هنگام آمد و شد در عربستان احتیاط‌ لازم را در پیش بگیرند. آمریکا همچنین اعلام کرد که ارایه خدمات کنسولی را در ریاض، جده و ظهران متوقف کرده است. سفارت آمریکا جمعه‌شب نیز در بیانیه‌ای با عنوان «پیام هشدارآمیز» در ماه مارس جاری علیه غربی‌هایی که در فعالیت‌های نفتی در عربستان مشارکت دارند، هشدار داد.


تعداد بازدید :  238