شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
آب و هوا


... بارش در نوار شمالی
براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، بارش‌ها همچنان در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز متمرکز بوده و از بعد از ظهر امروز و طی روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات جوی بر دریای خزر، ضمن مواج شدن دریا، بارش‌ها در سواحل شدت می‌یابد.
طی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی نیز، افزایش ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت. در پاره‌ای از نقاط استان‌های جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تدریج از مقدار ابر‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد. همچنین در روزهای پایانی هفته افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق در نوار جنوبی کشور را خواهیم داشت و در همین مدت خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف و وزش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دما ۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود. حداقل و حداکثر دمای آن نیز ۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، روز گذشته هوای مشهد و اصفهان سالم و هوای کلان شهرهای تهران، کرج و اهواز در شرایط ناسالم قرار داشته‌اند.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای منفی ۳درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴‌ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز‌های گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  266