شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
خبر

افزایش 30‌درصدی مشارکت مردم در انتخابات شورایاری‌ها نتایج انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد
شهروند| نتایج انتخابات شورایاری‌ها در 354 محله در تهران اعلام شد.
«مرتضی طلایی»، رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران، جزییات نتایج این انتخابات را تشریح و اعلام کرد: افراد می‌توانند ظرف 48 ساعت شکایات و اعتراضات خود را اعلام کنند. به گزارش ایسنا، درباره نتایج انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران، گفت: در مجموع 574‌هزار و 801 نفر در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران شرکت کردند که در مقایسه با دوره سوم، شاهد افزایش 30‌درصدی مشارکت شهروندان بوده‌ایم.
طلایی، با بیان این‌که 40‌درصد شرکت‌کنندگان در گروه سنی 25 تا 40 سال، 27‌درصد در گروه سنی 40 تا 50‌ سال و 32‌درصد در گروه سنی 50 به بالا قرار دارند، ادامه داد: همچنین 35‌درصد آنها دارای مشاغل آزاد، 24‌درصد کارمند و 10‌درصد دارای مشاغل فرهنگی هستند. 594 نفر نیز از جامعه ایثارگران هستند. او گفت: از ساعت 14 امروز اسامی افراد روی سایت انتخابات و به تفکیک محلات قرار می‌گیرد و از این ساعت به مدت 48 ساعت شهروندانی که گزارش یا شکایتی دارند، می‌توانند آن را به هیأت نظارت یا هیأت اجرایی تحویل دهند. هیأت نظارت و اجرایی نیز طی 5 روز گزارشات را رسیدگی و سرانجام نتیجه نهایی و تأیید صحت انتخابات را اعلام خواهد کرد.
این عضو شورا با اشاره به این‌که 87‌درصد منتخبان آقایان و 13‌درصد خانم‌ها هستند، ادامه داد: 35‌درصد منتخبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، 15‌درصد ارشد، دکتری و حوزوی، 16‌درصد کاردانی و 25‌درصد دیپلم و زیر دیپلم هستند. رئیس هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران گفت: در جلسه مشترک شب گذشته، هیأت‌های نظارت و اجرایی اعضا از روند برگزاری انتخابات و میزان مشارکت مردم اظهار رضایت کردند. او با بیان این‌که بیشترین مشارکت در مناطق 1، 2، 4، 5، 6، 8 و 22 بوده است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که 40‌درصد از منتخبان انتخابات از اعضای شورایاری دوره گذشته و 60‌درصد افراد جدید هستند که در این بین 87‌درصد آنها متأهل و مابقی آنها مجرد هستند.

مدارس پایتخت تا 27 اسفند دایرهستند
شهروند| سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که کلیه مدارس شهر تهران تا پایان وقت اداری 27 اسفندماه دایر هستند و تعطیلی مدارس قبل از تاریخ ذکرشده تخلف محسوب می‌شود. مسعود ثقفی با بیان این‌که کلیه مدارس تا پایان وقت اداری 27 اسفندماه فعال هستند، اظهار کرد:‌ تمامی فعالیت‌های آموزشی در روزهای منتهی به پایان ‌سال در مدارس انجام می‌شود.
او درباره تعطیلی برخی مدارس در هفته پایانی‌ سال تصریح کرد:  از نظر ما دایر نبودن مدارس تا قبل از بیست و هشتم اسفندماه تخلف است.


تعداد بازدید :  264