شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
با امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان امداد‌و‌نجات و اورژانس صورت می‌گیرد
پشتیبانی از عملیات‌ها در نوروز ۹۴

تفاهمنامه همکاری میان سازمان امدادونجات و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی منعقد شد.
 دکتر ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امدادونجات و دکتر امین صابری‌نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور هم‌افزایی، هماهنگی، همکاری و پشتیبانی از عملیات‌های یکدیگر در سوانح و حوادث به‌ویژه در ایام نوروز تفاهمنامه همکاری امضا کردند. براساس این تفاهمنامه تقویت هماهنگی، ارتباط و هم‌افزایی در پاسخگویی به سوانح و حوادث، کاهش زمان پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح با تأکید بر شرح‌وظایف مصوب، پوشش نقاط کورعملیاتی با استفاده از روش همپوشانی عملیاتی به صورت استقرار موقت در مسیرهای فاقد پوشش، استفاده از بالگردهای جمعیت هلال‌احمر جهت پوشش حوادث و سوانح با استقرار تیم‌های پزشکی اورژانس براساس قوانین داخلی این جمعیت و استفاده از بنرها و تابلوهای اطلاع‌رسانی مشترک منقش به لوگوی هر دو سازمان از جمله اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.
امکان استقرار نیروهای طرفین در پایگاه‌های یکدیگر، برگزاری نشست‌های مشترک رسانه‌ای به جهت اطلاع‌رسانی و آموزش مردم، تبادل اطلاعات میان دیسپچ‌ها و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های اضطراری سازمان و اورژانس در راستای اعزام نیروهای عملیاتی به صورت همزمان، امکان استفاده از ظرفیت‌های طرفین از قبیل نیروی‌انسانی و لجستیک خارج از بروکراسی اداری، برقراری ارتباط HOTLINE میانEOC‌های اورژانس و سازمان در راستای تسهیل و تسریع در فرآیندهای پاسخگویی به حوادث و پشتیبانی از یکدیگر از مفاد این تفاهمنامه است. همکاری در جهت تبادل تجربیات و امکان بهره‌گیری از سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی سازمان در حوادث و سوانح توسط اورژانس و همکاری در جهت استفاده از استودیو امداد سازمان جهت ارایه گزارش عملکرد اورژانس در همکاری با رسانه‌ها از جمله دیگر مفاد این تفاهمنامه است. در راستای عملیاتی شدن این تفاهمنامه کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل و ضمن بررسی راهکارهای اجرایی موانع احتمالی را برطرف خواهند کرد که در این زمینه جلسات کارگروه ماهانه تشکیل و گزارش آن به مسئولان ارشد ارایه شد؛ این کارگروه با عضویت ۳نفر از هریک از طرفین توافقنامه تشکیل و در مدت یک‌هفته از امضا تفاهمنامه به یکدیگر معرفی می‌شوند.


تعداد بازدید :  231