شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

نفت اوپک همچنان 53 دلار: سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنجشنبه با 91 سنت افزایش 53.16 دلار در هر بشکه فروخته شد.اما از روز جمعه 15 اسفند با انتشار گزارش قوی آمار فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به شدت تقویت شد که به بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر رسید که این امر سبب شد تا قیمت نفت روند کاهشی به خود بگیرد.( سازمان اوپک)

  نمایان شدن کاهش سود تجاری آمریکا: شاخص تولید کننده آمریکا به طور ناگهانی در ماه  فوریه کاهش یافت که دلیل آن  سود کم تجارت بود. این امر نشان از  فشار تورمی است.  وزارت کار  روز جمعه اعلام کرد  شاخص تولید کننده آن در مقابل تقاضای نهایی ک0.5 درصد کاهش یافته است. این درحالی است که  در ماه ژانویه نیز شاخص تولید کننده 0.8 درصد کاسته شده بود.( رویترز)

تلاش چین برای خروج از رکود: لی کپیانگ نخست وزیر چین در برنامه خبری از تصمیم قاطع خود برای  انجام اصلاحاتی سخن گفت که هدف از آنها کاهش نقش دولت در اقتصاد است تا شاید به این ترتیب اقتصاد رکودزده کشور بهبود یابد. او از کاهش ملزومات تاییددولتی برای کسب وکارهای جدید سخن گفت.(آسوشیتدپرس)

ورشکستگی غول صنعتی روسیه: مکل(Mechel) شرکت استخراج معدن روسیه  مجبور است فعالیت‌های خود را متوقف کند. این غول‌صنعتی  که مدت‌ها بود از بدهی‌های کلان رنج می برد، اکنون دیگر قادر به فعالیت نیست.  به گفته وزیر اقتصاد این کشور، تلاش برای جمع‌آوری بدهی 6 میلیارد دلاری مکل نیز با شکست روبه‌رو شده زیرا نتوانسته خریداری بیابد. (فوربس)

ایتالیا دومین بدهکار بزرگ منطقه یورو: براساس اعلام بانک مرکزی ایتالیا، میزان بدهی‌های این کشور در حال حاضر به رقم ۲تریلیون و یکهزار و ۶۵۹ میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که تنها در نخستین ماه سال جاری میلادی، ۳۱ میلیارد یورو به بدهی‌های این کشور اضافه شد.میزان بدهی های ایتالیا معادل ۱۳۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است و بعد از یونان در جایگاه دوم قرار دارد.(راشاتودی)


تعداد بازدید :  260