شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
بازار جهانی

اپل خریدار تسلاموتورز
در نشست سالیانه سهامداران شرکت اپل، سرمایه‌گذاران این شرکت از تیم کوک مدیرعامل اپل در مورد امکان خرید تسلا موتورز پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند. تسلاموتورز، برترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است و با توجه به برنامه‌های اپل برای تولید خودروهای هوشمند در سال‌های آینده خرید تسلاموتورز می‌تواند به‌طور جدی در این زمینه تأثیرگذار باشد.

تبلت بلک‌بری ویژه دولت آلمان
بلک بری قصد دارد با همکاری سامسونگ، ‌ای‌بی‌ام و یک شرکت آلمانی متخصص در عرضه رمزگذاری به نام Secusmart به بازار تبلت بازگردد. این تبلت برخلاف برخی گمانه‌زنی‌های‌ سال قبل PlayBook 2 نام ندارد و اسم کامل آن SecuTablet بوده و برای استفاده نهادهای دولتی کشور آلمان طراحی شده است. قابلیت رمزگذاری بالای اطلاعات مهم‌ترین ویژگی تبلت یاد شده است. پایه این تبلت درواقع تبلت Galaxy Tab S 10.5 شرکت سامسونگ است که با فناوری نسل چهارم LTE سازگاری داشته و از حافظه 16 گیگابایتی برخوردار است.

عرضه هدست واقعیت مجازی
سال گذشته «برندان آیریب» مدیرعامل شرکت Oculus VR از عرضه مدلی از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift برای کاربران عادی خبر داد. او وعده داده بود که این محصول به‌زودی روانه بازار می‌شود و با عرضه آن تنها چند ماه فاصله داریم. مهم‌ترین کارکرد این هدست‌ها برای افراد عادی اجرای بازی‌های ویدیویی مختلف به‌طور سه‌بعدی و با احساس حضور در محل بازی است. هنوز قیمت این دستگاه برای مصرف‌کنندگان مشخص نشده، اما احتمال می‌رود قیمت آن بین 200 تا 400 دلار در نوسان باشد.

برنامه آمازون برای اینترنت اشیا
شرکت آمازون با خرید شرکت نوپای lemetry2‌ نشان داد به‌دنبال حضور در دنیای اینترنت اشیا است. lemetry2 در زمینه ارایه خدمات کلود و تجارت الکترونیک فعال است. این شرکت که مقر آن در دنور واقع است پلتفرمی برای شرکت‌های تجاری طراحی کرده که با استفاده از آن می‌توان تمامی رایانه‌ها و وسایل الکترونیک را با استفاده از IP ردگیری و مدیریت کرد.


تعداد بازدید :  266