شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
پرسه‌در‌بازار

هشدار به خریداران ویلا در شمال
وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دادستان کل کشور نسبت به تصرف اراضی ملی و دولتی هشدار داد. در همین راستا روابط عمومی این وزارتخانه به خریداران ویلا در شهرهای شمالی هشدار داده و اعلام کرد متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به‌ویژه در استان‌های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می‌کنند و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند. این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی‌های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.  

مردم حساس شدند؛ آجیل گران نشد!
در حالی ‌که طی ماه‌های اخیر بارها اتحادیه خشکبار وعده کرده بود، گرانی برای آجیل شب عید ثبت نشود، بازار آجیل در هفته پایانی‌ سال رونق گرفته و همین موضوع به افزایش قابل توجه قیمت انواع خشکبار و آجیل دامن زد. مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان این‌که این گرانی مربوط به 2 تا 3 ماه قبل است، گفت: قیمت برخی محصولات ازجمله مغز فندق، تخمه ژاپنی و بادام هندی حدود 2 تا 3 ماه پیش مقداری افزایش یافت و از آن زمان تاکنون قیمت‌ها تقریبا ثابت ماند اما الان که نزدیک شب عید است، همه روی آن حساس شده‌اند.

درخواست نانوایان برای پخت نان با نرخ آزاد
اگرچه دولت در روزهای اجرای طرح آزادسازی قیمت گندم، آرد و نان اعلام کرد، تنها ۳۰‌درصد از نانوایی‌ها باید از زیر چتر قیمت‌گذاری دولت خارج شوند اما اکنون اکثر نانوایان می‌خواهند آزادپز شوند. این در شرایطی است که دولت اعلام کرده بود تنها ۳۰‌درصد از نانوایان اجازه خواهند داشت که آرد را به‌طور مستقیم از کارخانجات با نرخ توافقی یا به اصطلاح رقابتی، دریافت کرده و نان خود را نیز به قیمت آزاد و غیردولتی به مردم بفروشند. در این میان، دولت هم وعده داده که با نظارت‌های خود‌ اجازه‌ سوءاستفاده از طرح آزادپزی را از سوی برخی نانوایان ندهد، در حالی ‌که به نظر می‌رسد بازار تخلف در قیمت نان داغ است، چرا که هنوز برخی نانوایان سهمیه‌های جدید آرد دولتی را که به تازگی دریافت کرده‌اند، در اختیار داشته و در مقابل نان را با قیمت غیردولتی یا همان آزاد به دست مردم می‌دهند .


تعداد بازدید :  259