شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
جنگل و پاسخ تمام پرسش‌هایی که ما هنوز نکرده‌ایم

مارک  پاکتین گیاه ‌شناس

سرخپوستانی در مرز پرو هستند، که با حمایت مالی مبلغان مسیحی از طریق پرواز هوایی جابه‌جا شدند. مبلغان می‌خواهند وارد گروه‌های آنها شده و آنها را مسیحی کنند. ما می‌دانیم که این چگونه نتیجه چه خواهد شد.
چه باید کرد؟ تکنولوژی را به قبایل مرتبط با جهان خارج معرفی می‌کنند، نه به قبایلی که هیچ ارتباطی با جهان خارج ندارند، از راه فرهنگی قابل درک. این پیوند کاملی از حکمت کهن شمن (آیینی باستانی که از طریق ارتباط با ارواح پیشگویی کرده و بیماری‌ها را درمان می‌کنند) و تکنولوژی قرن بیست‌ویکم. ما این کار را برای بیش از ۳۰ قبیله انجام داده‌ایم، نقشه‌برداری، مدیریت و افزایش حفاظت از بیش از ۲۸هزار کیلومترمربع از جنگل‌های انبوه قدیمی.
خب این به سرخپوستان اجازه می‌دهد که سرنوشت محیط‌زیست و فرهنگشان را در دست بگیرند. سپس آنها مراکز نگهبانی برای بیرون نگهداشتن غریبه‌ها هم ایجاد کردند. این سرخپوستان آموزش‌دیده به‌عنوان جنگلبانان بومی هستند که در مرزها گشتزنی می‌کنند و جهان را خارج از منطقه‌شان نگه می‌دارند. این یک تصویر از تماس واقعی است. اینها سرخپوستان چیتان‌ها در مرز برزیل و پرو هستند و برای درخواست کمک از جنگل بیرون آمدند. به آنها در مالاکوس‌هایشان، خانه‌های دراز شکلشان، شلیک شده و آنها را سوزانده‌اند. برخی از آنها قتل‌عام شدند. استفاده از سلاح‌های اتوماتیک برای کشتار مردم بدون ارتباط با جهان یکی از نفرت‌انگیز‌ترین و منزجر‌کننده‌ترین رفتار علیه حقوق انسان‌هاست که امروز روی کره‌زمین انجام می‌شود و این باید متوقف شود.
اما بگذارید با گفتن این‌که این کار پاداش معنوی دارد، سخنرانی را خاتمه دهیم اما این مشکل و خطرناک است. 2 نفر از همکاران من اخیرا در اثر یک سانحه هوایی درگذشتند. آنها برای محافظت از قبایل بدون ارتباط با جهان خارج خدمت می‌کردند. خب، در خاتمه پرسش این است، آینده چه چیزی را در خود نگه خواهد داشت. اینها مردم یوری Uray هستند. (مومنانی که عدم خشونت در روابط شخصی و شیوه‌های آیینی است) آینده برای آنها چه چیزی را در بر خواهد داشت و آینده برای ما چه در بر خواهد داشت؟ بگذارید به شکل دیگری فکر کنیم. بگذارید جهان بهتری را بسازیم. اگر آب و هوا درحال تغییر است، بگذاریم تغییر در جهت بهتر شدن باشد تا بدتر شدن. بگذارید در سیاره‌ای زندگی کنیم که پر از پوشش گیاهی پرارزش باشد، با مردم جدا افتاده‌ای که در محیط جدای خود بتوانند باقی بمانند و اگر بخواهند و انتخاب کنند که رازها  و این دانش را حفظ کنند. بگذارید در جهانی زندگی کنیم که کاهنان در این جنگل‌ها زندگی کنند و خودشان و ما را با گیاهان مرموزشان و قورباغه‌های مقدس‌شان درمان کنند.


 


تعداد بازدید :  138