شماره ۵۲۶ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ اسفند
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

 عضویت اولین گروه دانش‌آموزان مستعد تحصیل به شعبه دارالاکرام در شیراز
از مهم‌ترین اقدامات انجام شده موسسه دارالاکرام در شهر شیراز، شناسایی مناطق محروم در این شهر برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌سرپرست و واجدالشرایط است.
بعد از بازدیدهای به عمل آمده در بهمن‌ماه، بیش از 20 دانش‌آموز شناسایی و شرایط آنها جهت عضویت در جلسه تصویب خواهی مورد بررسی قرار گرفت که از این میان 8 نفر دارای استانداردهای مورد نیاز جهت حمایت تحصیلی بودند، لذا با آنها به‌عنوان اولین گروه دانش‌آموزان مستعد تحصیل که تحت پوشش دارالاکرام در شیراز قرار گرفتند، قرارداد بورسیه بسته شد.
لازم به ذکر است به هر یک از آنها در جلسات انعقاد قرارداد هدایایی اهدا شد.
منبع:  http: //www.darolekram.com

تهران:  برگزاری بازارچه نوروزی موسسه خیریه شمیم کوثر
بازارچه نوروزی موسسه خیریه شمیم کوثر در محل خیریه از اول اسفند ماه لغایت شب عید پذیرای شما عزیزان است.
شما خیرین محترم می‌توانید با خرید خود یاری‌رسان ایتام و نیازمندان این خیریه باشید.
انواع سفره‌های هفت‌سین و گل‌های دیوار کوب و گلدان‌های تزیینی آماده شده توسط بانوان نیکوکار خیریه انواع ملحفه و چادر نماز و جانماز دوخته شده توسط بانوان نیکوکار کلیه وسایل سفره هفت سین (سبزه، ماهی، سمنو و...)
شمع، گل و وسایل تزیینی
انواع گل‌های طبیعی و کاکتوس
انواع ترشی و مربا
انواع البسه زنانه و مردانه و بچه‌گانه
و...
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های 88305756- 88823326 تماس حاصل فرمایید.
منبع:  http: //shamim-kosar.com

اجرای پنجمین مرحله طرح جهادی «دست‌های مهربان»
بیماران نیازمند به دریافت خدمات تخصصی پزشکی در پنجمین و آخرین مرحله از اجرای طرح جهادی «دست‌های مهربان» سال‌جاری، در 4 مرکز بهداشتی و درمانی پایتخت، امام جعفرصادق(ع) در جنوب، موسی‌آباد در اسلامشهر و دو مرکز حسن‌آباد و قلعه‌نو در شهرری به‌صورت رایگان ویزیت شدند.
دکتر آرش رشیدیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق محروم را هدف از اجرای طرح «دستان مهربان» توسط این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف پاسخگویی به نیازهای مردم مناطق محروم، دسترسی به خدمات تخصصی درمانی و بهبود خدمات‌درمانی انجام می‌شود. درواقع مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه در بخش‌های خصوصی لزوما زیرساخت‌های قدرتمندی ندارد و برای ایجاد شرایط آموزشی‌شدن منطقه و کسب مسئولیت حمایت مسئولان شهرستان، این طرح می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای این طرح پزشکان ما با توجه به روحیه جهادی و خدمت‌رسانی که به مردم محروم دارند بدون دریافت هیچ‌وجهی حضور دارند که به همین دلیل خدمات ویزیت به‌صورت رایگان ارایه می‌شود.
دکتر رشیدیان به حضور پرستاران‌ارشد بیمارستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: درواقع پرستاران نیز برای هماهنگی‌های بعدی برای ارجاع بیماران به سطوح بالاتر درمانی، در این برنامه حاضر هستند. ولی باید یادآور شویم که درمجموع این فعالیت‌ها و خدمات طبق روال و برنامه پیش‌بینی‌شده به‌صورت مستمر انجام خواهد شد.

ارایه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کشاورزی به اتباع افغان در مشهد
سازمان نیکو پروژه‌های انسان‌دوستانه خود را بدون هیچ‌گونه تبعیض دینی، سیاسی و قومیتی به مردم افغانستان ارایه می‌کند. سازمان نیکو فعالیت‎هایی همچون توزیع کالاهای اساسی، امکانات پزشکی و دارویی، درختکاری، ساختن مدارس ابتدایی، تأسیس مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به منظور خدمات‌رسانی به مردم افغان مورد لحاظ قرار داده است. سازمان نیکو دور‌ه‌های آموزشی برای کشاورزان جهت ارتقای تولید و بهره‌وری محصولات آنان نیز برگزار می‌کند و از ‌سال 2009 تا‌ سال 2011 در مشهد با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را راه‌اندازی کرده است. بسیاری از اتباع ساکن در مشهد توانسته‌اند از طریق برنامه‌های این سازمان در افغانستان شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و به کشورشان بازگردند.


تعداد بازدید :  309