شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس در آستانه سال نو:
گلم به استقلال بهترین خاطره‌ام از‌ سال 93 است
امیدوارم در‌سال جدید از لیست سیاه کی‌روش بیرون بیایم هرگز خودم را با کاپیتان‌های قبلی پرسپولیس مقایسه نمی‌کنم علاقه قلعه‌نوعی به من دلیلی برای رفتن به استقلال نیست

حسین جمشیدی-شهروند| کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که در ابتدای فصل جاری لیگ‌برتر تا آستانه جدایی از این تیم هم پیش رفت،‌ ادعا می‌کند‌سال 93 برایش خوش‌یمن نبوده است؛ چون هم جام‌جهانی را از دست داده و هم جام ملت‌های آسیا را. او که به تازگی به جمع 10 گلزن برتر تاریخ این باشگاه نیز پیوسته برای‌سال آینده آرزوهای بزرگی در سر دارد و به نوعی مطمئن است که به لیست کی‌روش و تیم‌ملی بازخواهد گشت،‌ اگرچه مثل برخی همبازیانش خیلی عادت به کری‌خوانی ندارد و از پیروزی در دربی برگشت خیالش راحت نیست. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با محمد نوری را در آستانه سفر به عربستان برای دیدار با النصر می‌خوانید:
  ‌ امشب راهی عربستان می‌شوید تا سومین دیدار خود را در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کنید. در این‌خصوص صحبت کن.
شرایطمان خوب است و در این دیدار هم فقط به پیروزی فکر می‌کنیم تا خیلی زودتر از آنچه خودمان و بقیه فکر می‌کردیم،‌ صعودمان از این گروه قطعی شود. می‌خواهیم‌ سال 93 برای خودمان و هواداران پرسپولیس با خاطرات خوبی به اتمام برسد و بعد از بازی هم با خیال راحت به زیارت خانه خدا برویم.
‌ بعد از 2 بردی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا آورد،‌ خیلی‌ها صحبت از قهرمانی این تیم در آسیا می‌کنند. به نظرت از الان می‌توان گفت که مدعی قهرمانی آسیا هستید؟
فعلا فقط هدفمان صعود از این گروه است و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. این‌قدر این کشورهای عربی و تیم‌هایشان کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که نمی‌توان اصلا گفت که حتی از این گروه صعودمان قطعی شده است. خیلی زود است که بخواهیم درباره قهرمانی در آسیا حرف بزنیم چون لیگ قهرمانان آسیا فقط مختص به این فصل هم نمی‌شود و حتی اگر در جمع 8 تیم آسیا هم باشیم،‌ باید دید که فصل بعد تیم چطور بسته می‌شود تا آن موقع به قهرمانی در آسیا فکر کنیم. فعلا این صحبت‌ها یک رویاپردازی و گمانه‌زنی است.
‌ 2 گل روی 2 پنالتی در لیگ قهرمانان آسیا زدی. اگر اینطور ادامه دهی، شاید آقای گل شوی...
در آسیا که اصلا بحث این‌که چه کسی گل بزند،‌ مطرح نیست چون بازی‌ها برایمان خیلی مهم است و بازیکنان برای پیروزی تیم از خودگذشتگی می‌کنند. نظر درخشان این بود که من پنالتی‌ها را بزنم و باز هم خوشحال می‌شوم اگر پنالتی روی بچه‌ها انجام شود و افتخار گل شدنش نصیب من شود. شاید به همین شکل آقای گل شدم.
‌ به روزهای پایانی‌ سال 93 رسیده ایم،‌ امسال برای تو در کل چطور بود؟
نیمه اول امسال که اصلا برایم خوب نبود چون هم قهرمانی را با پرسپولیس از دست دادیم و هم این‌که من جام‌جهانی را از دست دادم. بعد از تمدید قراردادم با پرسپولیس کمی شرایطم بهتر شد، اگرچه نتوانستم در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشته باشم و پرسپولیس هم در لیگ شرایط خوبی پیدا نکرد.
 در اوایل‌سال 93 بود که بحث حضورت در استقلال به خاطر علاقه‌ای که قلعه‌نوعی به نوع بازی تو دارد،‌ مطرح شد. واقعا به این مسأله فکر کردی؟
قلعه‌نوعی همیشه به من لطف داشته اما این دلیلی نمی‌شود که من بگویم می‌خواهم به استقلال بروم. من فقط در‌سال 2007 با او در تیم‌ملی کار کرده‌ام و دیگر در تیمی شاگرد قلعه‌نوعی نبودم اما او از نحوه بازی من چند بار تمجید کرده است و فکر می‌کنم شیوه بازی‌ام را دوست دارد. هیچ وقت این مسأله جدی نشد و یکی از بهترین اتفاقات در‌سال 93 برایم تمدید قراردادم با پرسپولیس بود.
 حالا اما شرایط تغییر کرده و‌ به تازگی به جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس پیوستی. قصد داری تا چه زمانی در این تیم بمانی؟
الان که هستم و همیشه هم گفته‌ام که دوست دارم در تیم محبوبم بمانم. این‌که تا چه زمانی شرایط فراهم خواهد بود،‌ پیراهن پرسپولیس را به تن کنم،‌ دست خداست. امیدوارم بمانم و تعداد گل‌هایم نیز همین‌طور بالاتر برود.
‌ 2 سالی است که کاپیتان پرسپولیس شدی،‌ تا به حال خودت را با کاپیتان‌های سابق این تیم مقایسه کرده‌ای؟
این بازوبند برای من یک افتخار است اما هیچ‌وقت مرا مغرور نمی‌کند چون می‌دانم که از کاپیتان‌های سابق پرسپولیس خیلی کوچک‌تر هستم. امثال‌ هاشمیان،‌ مهدوی‌کیا، کریمی و باقری اسطوره‌های پرسپولیس هستند و من نمی‌توانم خودم را با آنها مقایسه کنم. البته امیدوارم این لیاقت را داشته باشم که روزی در تاریخ باشگاه نامم در کنار آنها ثبت شود.
 ‌ هنوز هم به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟
برای بازی در اروپا که دیگر دیر شده است و می‌توان گفت که جام‌جهانی 2014 آخرین فرصت برای من بود اما برای بازی در کشورهای عربی هنوز دیر نشده و می‌توانم در سال‌های آینده در یک تیم خوب بازی کنم. باید ببینم که شرایط چطور پیش می‌رود.
‌ در لیست جدید کی‌روش هم نیستی. فکر می‌کنی عدم دعوت از تو به تیم‌ملی تا چه زمانی ادامه دارد؟
من تمام تلاشم را همیشه برای رسیدن به تیم‌ملی انجام داده‌ام. الان هم با نظر اکثر کارشناسان در آمادگی کامل به سر می‌برم اما بازهم دعوت نمی‌شوم. این به نظر سرمربی تیم‌ملی باز می‌گردد اما امیدوارم مرا در لیست سیاه نگذاشته باشند و به‌زودی به تیم‌ملی برگردم. البته در اولین اردوی تیم‌ملی برای‌سال 94 که قطعا نیستم چون مدارک از من نخواستند اما برای اردوهای بعدی امیدوارم که کی‌روش را متقاعد کنم تا مرا دعوت کند.
 ‌ بهترین خاطره‌ات از‌سال 93 چه بود؟
گلی که به استقلال در دربی زدم،‌ بهترین خاطره‌ام بود. ما توانستیم با گلی که من زدم به پیروزی برسیم و بعد از مدت‌ها طلسم تساوی‌ها را در دربی بشکنیم.
 محسن بنگر هفته گذشته در برنامه نود اعلام کرد که دربی برگشت را نیز حتما پرسپولیس می‌برد. تو هم‌چنین نظری داری؟
آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و اگر چنین قدرتی داشتم،‌ فوتبالیست نمی‌شدم. من اهل کری خواندن هم نیستم و فقط می‌توانم قول بدهم که تمام تلاشمان را مثل بازی رفت برای شکست استقلال می‌کنیم تا بازهم هوادارانمان این‌طور خوشحال باشند.


تعداد بازدید :  187