شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

ادامه بررسی و تدوین
سیاست‌های کلی برنامه ششم
در مجمع تشخیص مصلحت نظام
در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضاء، معاون اول رئیس‌جمهوري، وزرای اطلاعات و امور خارجه و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز حضور داشتند، پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنابر پیشنهاد ظریف وزیر امور خارجه سه بند در بخش سیاست خارجی تصویب شد. به گزارش ایلنا، مصوبات به شرح زیر است:
 ۱) اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز، به‌ویژه از طریق توسعه سرمایه‌گذاری خارجی، ورود به بازارهای جهانی و دستیابی به فن‌آوری
۲) برنامه‌ریزی برای خنثی‌‌سازی تلاش کشور‌ها و گروه‌های غیرهمسو برای اجماع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران
۳) تلاش برای مبارزه با تروریسم و مهار افراط‌گرایی، خرقه‌گرایی و اختلافات مذهبی و حمایت از بیداری اسلامی
همچنین در یک جلسه، در بخش‌های حقوقی، قضایی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مواردی به تصویب رسید. در ابتدای این جلسه، ظریف وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات و شرایط گفت‌وگوهای هسته‌ای با کشورهای  1+5 را به اطلاع اعضاي مجمع تشخیص مصلحت نظام رساند. بنا بر این گزارش، ادامه بحث در این‌خصوص به جلسات آینده مجمع در‌سال جدید موکول شد.

وزیر اطلاعات:
پویایی و بالندگی فرهنگ شهادت در جامعه عزت ملت را به دنبال دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی گفت: هر قدر فرهنگ شهادت، یاد شهیدان و حرمت‌گذاری و خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا در جامعه زنده، پویا و بالنده باشد عزت ملت بیشتر تضمین می‌شود.
علوی در مراسم روز شهید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قم افزود:  طبق فرمایش امام راحل، ترس از مرگ بسترساز ذلت یک ملت است؛ چراکه ملتی که از مرگ بترسد به خاک ذلت می‌نشیند. عضو خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ شهادت در جامعه را مهم‌ترین عامل همه پیروزی‌های ملت ایران عنوان کرد و گفت:  بنیانگذار جمهوری اسلامی با جاری کردن فرهنگ ایثار و شهادت در ملت ایران خیزشی را در کشور و جهان اسلام پدید آورد که پیروزی جانانه رزمندگان حزب‌الله لبنان در جنگ
 33 روزه با رژیم صهیونیستی تنها جزیی از ثمرات و نتایج آن به شمار می‌رود. وی تصریح کرد:  هر چند خداوند اجر عظیمی را برای خانواده‌های شهدا در نظر گرفته ولی نظام اسلامی نیز نسبت به این خانواده‌ها وظایفی دارد لذا بنیاد شهید در راستای انجام این وظایف به وجود آمده است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک
ریاست جمهوری:
توضیحات یونسی در مورد سخنانش کافی است
حسام‌الدین آشنا، در پاسخ به این سوال که دولت در مورد اظهارات اخیر یونسی چه تصمیمی می‌گیرد، گفت: توضیحات یونسی در گفت‌وگو با شبکه العالم در مورد این موضوع کافی است.
آشنا در گفت‌وگو با مهر، در مورد اظهارات اخیر یونسی که واکنش مقامات عراقی را در پی داشته است، گفت: آقای یونسی توضیحات کافی نسبت به اشتباه برداشتی که از سخنانش شده بود در گفت‌وگو با شبکه العالم ارایه کرده است و خبرگزاری دولت نیز آن را پوشش داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات آقای یونسی در مورد این اظهارنظر کافی است و می‌تواند سوءتفاهم‌ها  را رفع کند و دولت در مورد این موضوع چه تصمیمی خواهد گرفت، تصریح کرد:  اگر خبرگزاری مهر کمک کند، بله کافی است. علی یونسی مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در همایش «هویت ایرانی» در تهران گفته بود: « امپراتوری ایران به پایتختی بغداد مانند گذشته در طول تاریخ احیاء شده است. بغداد مانند گذشته حوزه تمدنی، فرهنگی و هویتی ماست... جغرافیای ایران و عراق قابل تجزیه نیست و فرهنگمان غیرقابل تفکیک است... تمام منطقه خاورمیانه ایران است و تمام ملت‌های منطقه بخشی از ایران هستند و ما خواهان تأسیس اتحادیه ایران در منطقه هستیم».

ارایه گزارش علوی به اعضای جامعه مدرسین از اقدامات وزارت اطلاعات
حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی عضو هیات‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با تسنیم، گفت:  جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته به‌ریاست آیت‌الله یزدی برگزار شد. وی درباره میهمان این جلسه، گفت:  حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در جلسه جامعه مدرسین شرکت کرد و گزارشی از اقدامات خود در این وزارتخانه به اعضای جامعه مدرسین ارایه کرد. حجت‌الاسلام غروی با بیان این‌که معاونان وزیر اطلاعات نیز در جلسه شب گذشته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور داشتند، گفت:  اعضای جامعه مدرسین نیز نکاتی را در حضور آقای علوی
مطرح کردند.


تعداد بازدید :  322