شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
جنگل و پاسخ تمام پرسش‌هایی که ما هنوز نکرده‌ایم

مارک  پاکتین گیاه ‌شناس

کربیبیکوت این توسط یه قبیله جداافتاده احاطه شده بود و به لطف دولت کلمبیا و همکاران کلمبیایی، اکنون این منطقه گسترش یافته است. این منطقه بزرگتر از ایالت مریلند است. گنجینه‌ای از تنوع گیاهی. برای اولین‌بار در سال۱۹۴۳ گیاه‌شناسی در آن‌جا توسط استادم ریچارد شالتس مورد مطالعه قرار گرفت، در این‌جا در بالای کوه بل دیده می‌شود. کوه مقدس کاریخواناس. بگذارید نشان‌تان بدهم امروز چه شکلی است. پرواز روی چیربکوت، متوجه می‌شوید کوه‌ها هنوز دست نخورده بودند. هیچ دانشمندی بالای آنها نرفته. درحقیقت، هیچ‌کسی بالای کوه‌های بل قبل از شالتس در ‌سال ۱۹۴۳ نرفته بود. ما به کوهای بل رسیدیم درست در بخش شرقی. بگذارید نشان‌تان بدهم امروز چه شکلی است.
نه تنها گنجینه گیاهی از میان رفته و نه‌تنها خانه این 3 قبیله جدا افتاده تخریب شده بلکه بزرگترین میراث گنجینه‌ای از هنر قبل از کلمبیا در جهان از بین رفته است: بیش از ۲۰۰هزار نقاشی. دانشمند هلندی توماس وان در‌هامن آن را به‌عنوان کلیای سیستین جنگل‌های آمازون توصیف کرد.
حرکت از کیریبکوت به سوی جنوب شرقی، در جنگل‌های آمازون کلمبیا. به خاطر داشته باشید، بخش کلمبیایی آمازون بزرگتر از نیوانگلند هست (بخشی در شمال شرقی آمریکا). آمازون بزرگترین جنگل جهان است و برزیل بزرگترین بخش آن را در اختیار دارد، اما نه تمامی آن را. به سوی این دو پارک ملی حرکت می‌کنیم، کاویناری و پیور در بخش آمازون کلمبیا مرز برزیل در سمت راست است این اقامتگاه چندین گروه از مردم جدا افتاده و بدون ارتباط با جهان است. چنانچه شناخت از منطقه داشته باشید می‌توانید به سقف‌ها نگاه کرده و خانه‌های دراز شکل بومیان منطقه به نام مالوکاس را ببینید و تنوع را در این فرهنگ نیز ببینید. درحقیقت اینها قبایل مختلفی هستند. به همان اندازه که این منطقه جداافتاده است بگذارید نشانتان بدهم که بیرون از آن‌جا چقدر شلوغ است. در این‌جا ما تجارت و حمل‌ونقل منطقه پوتومایو را گسترده‌تر می‌کند. با کاهش اقتدار دولت به دلیل جنگ داخلی کلمبیا، جهان خارج خودش را در منطقه آنها نشان داده. به طرف شمال، ما معادن غیرقانونی طلا را داریم، همچنین در سمت شرق، از طرف برزیل. شکار و ماهیگیری تجاری افزایش یافته. همچنین ثبت املاک به‌صورت غیرقانونی از طرف جنوب صورت می‌گیرد و قاچاقچیان موادمخدر سعی می‌کنند که آنها را به طرف پارک سوق دهند و به برزیل بفرستند. به همین دلیل که در گذشته شما حرفی از سرخپوستان جداافتاده نمی‌شنیدید. اما جهان درحال تغییر است. اینها ماشکو پیروس‌ها در مرز برزیل و پرو هستند که به‌صورت اتفاقی از جنگل بیرون افتادند زیرا آنها عمدتا از سوی قاچاقچیان موادمخدر و قاچاقچیان الوار تعقیب می‌شدند. در پرو، تجارت بسیار کثیفی هست که به آن سفر اکتشافی انسان می‌گویند.
آنها شما را به نزد گروه‌های جداافتاده می‌برند تا از آنها عکس بگیرید. البته، زمانی که شما به آنها لباس و ابزار می‌دهید به آنها بیماری هم می‌دهید. ما این را «سفر اکتشافی غیرانسانی» می‌نامیم.

 


تعداد بازدید :  162