شماره ۵۲۵ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
گروه یاوران جوان
انجمن امداد به بيماران سرطاني ايران

اين انجمن كه از 24/9/1373 پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانوني تشكيل انجمن‌هاي خيريه شروع به‌كار كرده است و اصلي‌ترين هدف خود را در اين مرحله از فعاليت، بالا بردن آگاهي جامعه نسبت به اين بيماري، نحوه تشخيص و درمان آن مي‌داند.  مهم‌ترين برنامه‌هاي انجمن به قرار ذيل است:
تاكنون بيش از 60 عنوان كتاب را اين انجمن درباره 150 نوع سرطان شناخته شده منتشر كرده است. بهاي اين كتاب‌ها بسيار ارزان و زبانش همان‌گونه كه گفته شد بسيار ساده است. استقبال مردم از اين كتاب‌ها به راستي كم‌نظير است. تا آن‌جا كه ما در‌ سال گذشته تقريبا 24هزار جلد كتاب را در سراسر ايران به فروش رسانديم.
راه‌اندازي سيستم نداي بهروزي: اين سيستم به منظور اطلاع‌رساني درباره علایم سرطان شايع، عوارض برخي از روش‌هاي درماني (پرتودرماني، شيمي درماني)، مراكز درماني بيماري سرطاني و مراكز تهيه دارو در سراسر ايران راه‌اندازي شده است. كليه هموطنان مي‌توانند با اين سيستم گويا طي
 24 ساعت شبانه‌روز تماس بگيرند و اطلاعات موردنظرشان را به‌دست آورند. لازم به يادآوري است كه اين سيستم اولين مركز اطلاع‌رساني درباره بيماري سرطان در خاورميانه است.
شماره تلفن نداي بهروزي بابل:   2294777 – 0111
شماره تلفن نداي بهروزي تهران:  77523344 – 021
شماره تلفن نداي بهروزي قائمشهر: 2249555 – 0123
شماره تلفن نداي بهروزي بيرجند:  2214045 - 0561
اين سيستم را افراد خير به شهرهاي خود هديه كرده‌اند. انجمن نيز جهت قدرداني نام اين افراد را در ابتداي سيستم آورده است.
برنامه  تشخيصي
كلينيك تشخيصي انجمن در تاريخ بهمن‌ماه 1375 در بابل و تيرماه 1376 در آمل گشايش يافت. اين كلينيك‌ها درحال حاضر خانم‌ها را به‌صورت تقريبا رايگان مورد معاينه پستان و آزمايش اسمير (تشخيص مشكلات مربوط به رحم) قرار مي‌دهند.  پرونده‌هاي بيماران در انجمن باقي مي‌ماند و ما خود را موظف مي‌دانيم كه در مواقع لزوم (هر 6 ماه يا يك سال، يك‌بار) با صاحبان پرونده‌ها تماس گرفته، آنان را به تكرار آزمايش تشويق کنيم. در مدت زماني كه از گشايش اين كلينيك‌ها گذشته است بيش از 60هزار خانم تحت اين آزمايش‌ها قرار گرفته‌اند. 3 سالي است كه از گشايش كلينيك پوست انجمن مي‌گذرد در همين مدت ما بيش از 10 بيمار سرطان پوست را مورد شناسايي قرار داده‌ايم كه درمان در مورد همه آنها ادامه دارد.
ذكر اين نكته نيز خالي از ضرورت نیست كه انجمن بر آن است تا به كمك دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي طرحي را براي غربالگري سرطان پوست نيز به مرحله اجرا بگذارد.
مشاوره پزشكي
افتخار ما بر اين است كه در راستاي پيشبرد اهداف خود گام موثر ديگري را براي نزديكتر شدن به تشخيص و اقدام به‌موقع برداشته‌ايم. پزشكان انجمن براي پاسخگويي به پرسش‌هاي شما در اين زمينه در خدمت هموطنان خواهند بود.
تلفن:   3274331 – 0111
گروه درماني
انجمن سرطان ديري‌ است که يکي از مهم‌ترين راه‌حل‌ها را ديدار بيماران سرطاني با يکديگر مي‌داند. در اين برخورد بيماران سرطاني تجربيات خود را در اختيار يکديگر مي‌گذارند و هر يک سعي مي‌کنند از راه‌حل‌هايي که ديگران براي مشکلات خود يافته‌اند، استفاده کنند.


تعداد بازدید :  417