شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
پاسخ مشاور رئیس‌جمهوری به منتقدان:
رئیس‌جمهوری شجاعانه مسائل اساسی سیاست خارجی را براساس منافع ملی تبیین کرد

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سخنان دکتر روحانی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تبیین و تحلیل صریح و شجاعانه مسائل اساسی سیاست خارجی مبتنی بر منافع ملی بود. محمدرضا صادق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقاد برخی افراد به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهوری در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، گفت: باید به همه‌ ابعاد سخنان ایشان توجه شود نه این‌که یک کلمه یا جمله یا استعاره‌ای ازآن به‌طور انتزاعی تاویل، برجسته‌سازی و تفسیر شود.
وی با تأکید بر این‌که سخنرانی اخیر رئیس‌جمهوری وجوه و ابعاد مختلف و بسیار مهمی داشت، تصریح کرد: نگرش و تفسیر یک‌بعدی و همانندسازی مبتنی بر عملیات روانی به محاق بردن مفاهیم اصلی سخنان رئیس‌جمهوری را هدف قرار می‌دهد که البته ملت سرافراز و هوشیار ما به خوبی آن را درک می‌کند. مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری گفت: یکی از ابعاد مهم سخنان دکتر روحانی در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، تبیین خودباوری و اعتماد‌به‌نفس مورد نیاز در سیاست خارجی مبتنی بر منافع ملی بود که تیم مذاکره‌کننده‌ کشورمان در مذاکره با کشورهای 1+5 نمادی از آن است و بحمدالله از پشتیبانی و دعای خیر قاطبه ملت و مقام معظم رهبری نیز برخوردارند.
صادق در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط دیپلماسی و ترس گفت: در دیپلماسی باید با اعتماد‌به‌نفس و صلابت متکی بر عزم ملی و عنایت الهی، اهداف ملی برآمده از منافع و مصالح ملی را ارتقا بخشید و در این صورت جایی برای ترس و لرز وجود ندارد. وی تأکید کرد: برای مردم و نظامی که بهره‌مند و عامل به آموزه‌های دینی و مستظهر به عنایت الهی است و گذشته‌ای درخشان را در پشت سر دارد ترس و لرز و دلواپسی معنا ندارد.
مشاور رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که مگر می‌شود با دلواپسی و هراس سیاست کلی نظام را که تعامل موثر و سازنده در روابط بین‌الملل است پیش راند، تصریح کرد: همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفت در سیاست خارجی چون حرف محاسبه‌شده، اصولی و مبتنی برحق داریم با صلابت و اعتماد‌به‌نفس پیش می‌رویم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مقایسه ادبیات رئیس‌جمهوری با آنچه در دولت گذشته شاهدش بودیم، تصریح کرد: تأکید می‌کنم اولا باید مبانی، همه‌ ابعاد و اهداف سخنان صریح دکتر روحانی مورد توجه قرار گیرد و آنگاه مجموعه‌ مباحث را با هم مقایسه کرد، نه یک کلمه یا استعاره را مستمسک قرار داد.


تعداد بازدید :  61