شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
خبر

رحمانی‌فضلی: معاونت سیاسی وزارت کشور ادغام نمی‌شود
وزیر کشور با اشاره به این‌که معاونت سیاسی در سایر معاونت‌ها ادغام نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون درحال بررسی گزینه‌ها جهت تعیین مسئول برای این معاونت هستیم. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت معاونت سیاسی وزارت کشور و امکان ادغام آن با یکی دیگر از معاونت‌ها گفت: معاونت سیاسی وزارت کشور حفظ می‌شود و در هیچ معاونت دیگری ادغام نمی‌شود. بنابراین گزارش، از زمان رفتن میرولد از معاونت سیاسی وزارت کشور، این معاونت همچنان بدون مسئول است.

ظریف: رابطه دولت و مجلس با هدایت رهبر معظم انقلاب مبتنی بر همبستگی است
«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه گفت: بحمدالله رابطه دولت و مجلس با هدایت رهبر معظم انقلاب که همواره خواهان تعامل سازنده بین قوا هستند، مبتنی بر همکاری و همبستگی است. به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی عصر سه‌شنبه در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: در دو روز گذشته که گردهمایی سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شاهد حضور سران قوا بوده‌ایم که نشانه همکاری و همبستگی بین نهادها و رابطه صمیمی، دوستانه و جدی بین سه قوه است. ظریف به نقش مهم رئیس مجلس در ایجاد این همبستگی اشاره کرد و گفت: آقای لاریجانی نیز مانند رئیس‌جمهوری بر تعامل سازنده بین سه قوا تأکید دارد. وی به سابقه حضور علی لاریجانی در شورای امنیت ملی و ریاست سازمان صداوسیما اشاره کرد و گفت: ما همواره از دیدگاه‌های سازنده و اثربخش ایشان در حوزه سیاست خارجی و موضوعات امنیت ملی استفاده کرده‌ایم.

سردار دهقان: «داعش» محصول سیاست نظام سلطه برای ایجاد جنگ درون تمدنی در جهان اسلام است
وزیر دفاع گفت: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، نظام سلطه که در ابتدا تلاش داشت با جنگ بین تمدنی، انقلاب اسلامی و پیامدهای آن را مهار کند، امروز به سیاست جنگ درون تمدنی جهان اسلام روی آورده و داعش محصول چنین سیاستی است. سردار حسین دهقان در همایش سالانه روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طی سخنانی تأکید کرد: وزارت دفاع با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های فراوانی که از سوی دشمنان اعمال شده، با تبدیل آن به فرصت، فرآیند پاسخ به نیاز نیروهای مسلح را نهادینه و بومی کرده و نیروهای مسلح را قادر می‌سازد که بتوانند به تهدیدات واکنش مناسب نشان دهند. سردار دهقان با تشریح تحولات و حوادث اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، نظام سلطه که در ابتدا تلاش داشت با جنگ بین تمدنی، انقلاب اسلامی و پیامدهای آن را مهار کند، امروز به سیاست جنگ درون تمدنی جهان اسلام روی آورده و داعش و سایر جریانات افراطی و خشونت‌طلب محصول چنین تفکر و سیاستی است.

جواد لاریجانی: ایران باید پرچمدار حقوق بشر در جهان باشد
محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: متاسفانه ما درحالی انگ نقض حقوق بشر می‌خوریم که درواقع باید پرچمدار حقوق بشر در دنیا باشیم و این یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های نظام است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، لاریجانی در همایش سالانه سفیران و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در تهران درحال برگزاری است، افزود: دنیا به‌زودی متوجه توخالی بودن ادعاها و شعارهای کشورهای غربی درباره حقوق بشر خواهد شد و تا همین حالا هم متوجه آن شده است.
لاریجانی با بیان این‌که غربی‌ها روش‌های مختلفی را برای مهار جمهوری اسلامی ایران امتحان کرده و به کار گرفته‌اند، گفت: یکی از اصلی‌ترین ابزارهای آنها برای این تجربه، انگ حقوق بشری زدن به ایران است و ما باید در این خصوص و برای این برنامه غربی‌ها، استراتژی معین و مشخصی داشته باشیم.
وی افزود: امروز حقوق بشر به‌طور واضح به ابزار فشار برخی از کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و یکی از پایه‌های اصلی استراتژی ما در این زمینه، آن است که از هر فرصتی در مجامع بین‌المللی برای دفاع مستدل و صریح از مواضع، اصول و ارزش‌های خود استفاده خواهیم کرد. دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: استراتژی دیگر ما، تعامل جدی در زمینه حقوق بشر با جهان است و ایران در سال‌های گذشته به خوبی نشان داده است به‌رغم اعتراضات و انتقادات جدی که به سوءاستفاده برخی از کشورهای غربی از ساختارها و مکانیزم‌های بین‌المللی حقوق بشر دارد، هیچ‌گاه همکاری و تعامل مثبت را کنار نگذاشته است.


تعداد بازدید :  163