شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

نادری، محکومیت «محمدرضا رحیمی» را تکذیب کرد
وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی محکومیت موکلش به 5‌سال حبس را تکذیب کرد.  محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، با تکذیب خبری مبنی بر محکومیت موکلش به ۵‌ سال حبس و پرداخت مبلغ ۸ و نیم‌میلیارد تومان گفت که اگر حکم صادر شده باشد او و موکلش باید توسط شعبه رسیدگی‌کننده مطلع می‌شدند.  پس از صدور کیفرخواست برای محمدرضا رحیمی در روزهای پایانی‌سال 92 پرونده معاون اول محمود احمدی‌نژاد برای رسیدگی به اتهاماتی که تاکنون رسما از آنها نامی برده نشده است به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. این شعبه به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی در روزهای سوم و هفدهم خردادماه 93 به اتهامات رحیمی رسیدگی کرد.  قاضی محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳به ایسنا گفت که تا پایان مرداد 93 حکم پرونده محمدرضا رحیمی صادر می‌شود.

پیام تسلیت خاتمی در پی سقوط هواپیمای آنتونوف 140
سیدمحمد خاتمی در پیامی فاجعه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ و درگذشت مرحوم ماشاءالله شکیبی را تسلیت گفت و ضمن تشکر ویژه از اقدام عاجل رئیس محترم جمهوری در تعطیلی پروازهای این نوع هواپیما آرزو کرد اجازه تکرار قصور و تقصیری که این حادثه را رقم زده داده نشود و با تقصیر و مقصر برخورد جدی و عادلانه صورت گیرد.
متن کامل این پیام بدین شرح است: در حادثه و فاجعه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ که منجر به کشته شدن ده‌ها تن از هموطنان عزیز و زخمی شدن عده‌ای دیگر شد، انسانی شریف و با اخلاق و خدمتگزار صادق انقلاب و ایران و غمخوار مردم، جناب آقای ماشاءالله شکیبی، نماینده اسبق مردم طبس در مجلس شورای اسلامی نیز جان باخت و ما را با غمی مضاعف دمساز کرد.  ضمن عرض تسلیت به همه بازماندگان این سانحه تلخ، خدمت همه دوستداران آقای مهندس شکیبی عزیز و خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت ویژه دارم. سوانحی از این دست در کشور ما کم نیست که البته در بسیاری از موارد طبیعی است و احیاناً ناشی از قصور و تقصیر، ولی به‌هرحال بر مسئولان ذی‌ربط است که با تدبیر و برنامه‌ریزی و جدیت برای پیشگیری از این حوادث و به حداقل رساندن آن تلاش کنند و اگر قصوری نیز بوده است اجازه تکرار آن را ندهند و با تقصیر و مقصر نیز برخوردی جدی و البته عادلانه شود. امری که کم و بیش در همه دوران‌ها (از جمله دوران مسؤولیت خود ما) آنگونه که باید و شاید صورت نگرفته است.  در این مورد خاص به‌طور ویژه از ریاست محترم جمهور تشکر می‌شود که علی‌العجاله دستور تعطیلی پروازهای هواپیمایی از این نوع و رسیدگی به امر را صادر فرمودند امیدوارم به نتیجه‌ای درست برسند و مردم ما در آینده کمتر شاهد چنین فاجعه‌ای خسارت باری باشند. برای مجروحان حادثه نیز از خداوند شفای عاجل طلب می‌کنیم و به ارواح پاک جان باختگان به‌خصوص برادر عزیزمان جناب آقای مهندس شکیبی درود می‌فرستیم. خداوند رحمت خود را نصیب آنان می‌فرماید.

مطهری: نمی‌شود آزادی تفکر و بیان را پذیرفت و احکام محدودکننده برخی آزادی‌های فردی را نپذیرفت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که برخی افراد تصور می‌کنند که اگر فردی بر آزادی‌‌بیان و دموکراسی تأکید داشت باید در آزادی‌های فردی هم طرفدار مثلا حجاب اختیاری و حتی بی‌بندوباری باشد،گفت: نباید تحت‌تأثیر دنیای امروز و در اثر تجددگرایی افراطی بخواهیم اسلام را باب طبع زمان کنیم و این موضوعات را مانند غربی‌ها کم اهمیت جلوه دهیم.
به گزارش خانه ملت، علی مطهری با اشاره به انتقادهای صورت‌گرفته از سوی برخی افراد مبنی بر تضاد در مواضع سیاسی و فرهنگی وی، گفت: افراد منتقد به این موضع‌گیری‌ها بین دموکراسی و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی مانند آزادی‌بیان از یک طرف و آزادی‌های فردی بدون مرز از طرف دیگر تلازم برقرار می‌کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی افراد تصور می‌کنند که اگر فردی بر آزادی‌بیان و دموکراسی تأکید داشت باید در آزادی‌های فردی هم طرفدار مثلا حجاب اختیاری و حتی بی‌بندوباری باشد، تصریح کرد: این درحالی است که هیچ‌گونه تلازمی بین این دو وجود ندارد بلکه ممکن است کسی قایل به دموکراسی و حقوق بشر و آزادی‌بیان باشد و در عین حال برای برخی آزادی‌های فردی محدودیت‌هایی قایل باشد، زیرا ملاک تفکر و تشخیص ما اسلام است.
وی با بیان این‌که اسلام بر مسأله آزادی‌بیان و آزادی تفکر انسان‌ها تأکید زیادی دارد، ادامه داد: این بدان جهت است که این مکتب الهی به منطق خود اعتماد دارد و تاریخ اسلام و سیره ائمه‌اطهار و مباحث و مناظرات آنها با ارباب ادیان نشان‌دهنده همین مطلب است که آنان هیچ مرزی برای بحث‌های فکری قایل نبودند.


تعداد بازدید :  136