شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
همه چیز درباره استیضاح وزیر ستاره‌دار

پدرام ابراهیمی طنزنویس

[email protected]

شما الان حسابی فریب این تیتر سیاسی را خورده و تصمیم گرفته‌اید این مطلب را بخوانید ولی باید بگویم این مطلب به هیچ‌وجه سیاسی نیست بلکه ما به صورت علمی، فرهنگی، هنری تصمیم داریم با توجه به استیضاح قریب‌الوقوع وزیر علوم، ابعاد این ماجرا را برای شما موشکافی کنیم.
آغاز ماجرا
تابه‌حال برای شما پیش نیامده که با قیافه کسی حال نکنید؟ دست خود آدم نیست که. اصلا آدم بعضی‌ها را که می‌بیند، بی‌اختیار هولوپ هولوپ کهیر می‌زند. یعنی ممکن است آن فرد انسان بدی هم نباشد‌ها؛ ولی خب کهیر زدن که دست خود آدم نیست. به‌خصوص که این آقای فرجی‌دانا شبیه بازیگر نقش النگ در مجموعه تلویزیونی دهه هفتادی النگ و دولنگ است و وجدانا برای وزیری که میلیون‌ها دانشجوی ناقلا و تفکیک‌ناپذیر زیر دستش هستند چه اعتبار و جذبه‌ای می‌ماند وقتی چهره‌اش شبیه النگ باشد؟ این حتی از خط فکری او و دهان لقی‌اش درباره بورسیه‌ها هم مهم‌تر است. لااقل برای ما که بدکهیر هستیم و مدت‌ها طول می‌کشد بدنمان از خارش بیفتد.
حرف حساب استیضاح‌خواهان
آنها چیز زیادی نمی‌خواهند و مشکل دقیقا از همین‌جا آغاز می‌شود. حتما این زن‌های بساز و قانع را دیده‌اید که آن‌قدر کم‌توقع هستند که شوهر سنگدلشان اصلا فراموش می‌کند که زن دارد. نمایندگان که چیز زیادی نمی‌خواهند؛ خواسته آنان تنها عزل وزیر است. اگر همین یکی، دو درخواست را هم نداشته باشند دیگر فرق نماینده ملت با اوشین تاناکورا چیست؟ این دوستان عقیده دارند که وزیر با طفره رفتن از اقدامات عملی نظیر عزل خویش یا خودسوزی و تیغ زدن به رگ‌هایش، ضمن اتلاف وقت، نمایندگان را بازی داده است و این برای نمایندگانی که 8‌سال عادت کرده بودند کسی بازیشان ندهد و بدنشان از فرم خارج شده بود، خوشایند نیست.
پایان مهلت یک‌ماهه
فرصت‌سوزی آخر فرجی‌دانا، عدم استفاده از مهلت یک‌ماهه برای ثابت کردن عشق خویش... – ببخشید - برای رفع دغدغه نمایندگان معترض بود. او یک ماه وقت داشت که محیط دانشگاه‌ها و مدیریت وزارت علوم را به عصر طلایی 92-84 برگرداند. اگر می‌خواهید بگویید یک ماه وقت کمی است باید بگویم کاملا در اشتباه هستید چرا که به‌طور مثال برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در 10‌سال ساخته شدند و در کمتر از 10 ثانیه فرو ریختند. اگر باورتان نمی‌شود که یک ماه برای این کار بسیار زیاد است، وزیر قبلی را برای 72 ساعت به اتاق خودش برگردانید. تا سیه روی شود آن‌که بعد از آن غش کند.
مهم‌ترین دغدغه رفع‌نشده
یکی از «پافشاران استیضاح» گفته دغدغه‌های ما در این یک ماه رفع نشده، به نظر شما مهم‌ترین دغدغه‌ای که رفع نشده کدامیک از گزینه‌های زیر است؟
الف) خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها، جوب‌ها، اشک‌ها و حتی بزاق‌ها!
ب) امنیت خیلی خیلی بالای مسافرت زمینی، هوایی، دریایی و حتی پای پیاده. یا امنیت بالای خودروهای داخلی. یعنی اگر سر جاده دوشکا بگذارند و رو به ملت تیربار بزنند باز آدم کمتری کشته می‌شود!
ج) نحوه مواجهه ستایش (که با این عینک خیلی پیرتر به نظر می‌رسد) با پدر شوهرش بعد از چندین و چند سال.
د) فرجی‌دانا بودن وزیر علوم.
لیدرها و شعارها
جعفرزاده نماینده واداده موافق فرجی‌دانا گفته دیگر نمایندگان هم با استیضاح مخالف هستند ولی عده‌ای «لیدر» هستند که نمایندگان را به دنبال خود می‌کشند. کار لیدر هم که شعار دادن است؛ پس در پایان این مطلب اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری عده‌ای از این شعارها را تقدیم شما می‌کنیم با این توضیح که بعضی از این شعارها از فیلتر عفیف‌سازی مطبوعاتی گذر کرده‌اند:
- دانشجو، می‌میرد/ دانا نمی‌پذیرد.
- فرجی، تانک، فشفشه/ دانا دقت کن.
- یار دبستانی من/ بورسیه شد که شد/ مگر دبستانی‌ها دل ندارند؟
- ایرانی با غیرت/ استعفا/ استعفا.
- روبه‌رو آماده باش... روبه‌رو آماده باش... (بعد از اعلام آمادگی از جانب روبه‌رو) نمایندگان: رئیس مافیا کیه؟ هیأت‌رئیسه: سرور هر چی لنگیه! نمایندگان: کیه؟ کیه؟ کیه؟ کیه؟ هیأت‌رئیسه: بهانه نمکیه!

 

دیدگاه‌های دیگران

ن
ناشناس |
مخالف 0 - 0 موافق
=)) سلام خیلی خوب بود این کامنتا رو میخونید واقعا؟ اصلا میرسه دستتون یا الکیه ؟

تعداد بازدید :  186