شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
حضور رئیس فدراسیون ژاپن در ایران و امضای تفاهمنامه با کفاشیان
دیدار دوستانه ایران- ژاپن، بعد از 9 سال

گروه ورزش| بعد از حضور نایب فدراسیون فوتبال ژاپن در ایران، روز گذشته عالی‌ترین مقام فوتبال ژاپن نیز وارد کشورمان شد تا با کفاشیان دیدار و گفت و گو کند. در جلسه‌ای که در پشت درهای بسته برگزار شد، کفاشیان و همتای ژاپنی‌اش تفاهمنامه همکاری امضا کردند و مذاکراتی را درخصوص توسعه همکاری فوتبال 2کشور انجام دادند. قطعا ژاپنی‌ها که در سال‌های اخیر قدرت فوتبالشان را در آسیا نشان داده‌اند، می‌توانند به پیشرفت فوتبال کشورمان نیز کمک کنند. رئیس فدراسیون ژاپن با ارایه پیشنهادی به علی کفاشیان از او خواست طرحی را تهیه و هر دو کشور تحقیق کنند که چرا تیم‌های آسیایی در بازی‌های جام‌جهانی نتایج خوبی را نگرفته‌اند. طرحی که پیشنهاد شد از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری شود.  کوینا داینی تاشیما، رئیس فدراسیون ژاپن که از کفاشیان دعوت کرد در ماه مارس به کشورش سفر کند و به نوعی بازدید ژاپنی‌ها را پس بدهد، خاطره‌ای جالب از حضورش در تهران که در دوره جوانی‌اش رخ داده بود، تعریف کرد. او دراین‌باره گفت: «در سال‌های قدیم به هنگام برگزاری بازی‌های آسیایی در تهران به این‌جا آمده بودم و بدون آن‌که در ترکیب تیم قرار گرفته و بازی کنم تهران را ترک کردم.» علی کفاشیان و همتای ژاپنی‌اش بعد از بحث درباره همکاری‌های مختلف مانند کار در تیم‌های پایه، برنامه‌های آکادمیک، قول و قرار یک دیدار دوستانه با دو تیم‌ملی بزرگسالان ایران و ژاپن را گذاشتند و قرار شد زمان برگزاری آن در آینده مشخص و دو دیدار در ایران و ژاپن برگزار شود. این 2 کشور آخرین‌بار در ‌سال 2005 و در مقدماتی جام‌جهانی 2006 به مصاف یکدیگر رفتند که آن دیدار که به نوعی به دلیل قطعی شدن صعود 2 کشور به جام‌جهانی آلمان تشریفاتی نیز محسوب می‌شد، با نتیجه 2 بر یک به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید. حال مشخص نیست که دیدار دوستانه 2 تیم قبل از جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود یا این‌که بعد از این رقابت‌ها که در آن صورت حتی ممکن است در این بازی‌ها رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.  رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در این دیدار همچنین تأکید کرد: «فوتبال امروز نیاز به تجربه دارد. چون باید خیلی چیزها در این زمینه یاد بگیریم. به ایران خیلی کمک می‌کنیم تا سطح فوتبالش را بالا ببرد.»
پیگیری ماجرای  جسور هاسه گاوا
بحث دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت،‌موضوع مربوط آریا جسور هاسه گاوا بازیکن ایرانی- ژاپنی بود. در این بخش رییس فدراسیون فوتبال ژاپن به کفاشیان قول مساعد داد برای مشخص شدن وضعیت این بازیکن پیگیری های نهایی را انجام داده و تا جایی که قانون اجازه دهد،‌ به فدراسیون ایران کمک کند.
حمایت از میزبانی ایران
آخرین قسمت از صحبت های دو طرف هم به بحث میزبانی جام ملت های آسیا 9102 برمی گشت. در پایان نشست روز گذشته رییس فوتبال ژاپن خبر از حمایت از ایران برای دریافت میزبانی داد،‌موضوعی که پیش از این رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز به آن اذعان کرده بود.

 


تعداد بازدید :  107