شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
روی میز خبر

سازمان بهداشت جهانی: 1013 فوتی و 1848 مبتلا؛ آخرین آمار قربانیان «ابولا»
شهروند| آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی حکایت از مرگ 1013 نفر در اثر ابتلا به بیماری ابولا دارد. قربانیان این بیماری بیشتر از گینه، سیرالئون و لیبریا هستند. به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی دوشنبه‌شب با ارایه تازه‌ترین آمار مربوط به شیوع بیماری ابولا تأکید کرد: از نهم آگوست تاکنون یعنی تنها ظرف سه روز، 52 نفر دیگر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. از این 52 مورد مرگ‌ 29 مورد در لیبریا، 17 مورد در سیرالئون و 6 مورد در گینه روی داده است. به گزارش خبرآنلاین، سازمان بهداشت جهانی شمار کل مبتلایان به ابولا را هم یک‌هزار و 848 مورد اعلام کرده است. ساحل عاج پس از عربستان دومین کشوری است که پروازهایش به سمت سه کشور در آفریقا را کنسل کرده است. همچنین بی‌بی‌سی گزارش داد: لیبریا، سیرالئون و گینه سه کشوری هستند که بیشترین میزان ابتلا به ویروس مرگبار ابولا در آنها مشاهده شده است. نیجریه تا به حال ۱۰ مورد ابتلا به ابولا داشته اما هنوز در فهرست ممنوعیت پرواز عربستان و ساحل عاج قرار نگرفته است. ساحل عاج از سمت غرب با گینه و لیبریا مرز مشترک دارد. در ابیجان از شهرهای مهم ساحل عاج همه مسافرانی که با هواپیما وارد کشور می‌شوند به صورت دقیق معاینه می‌شوند. پیش تر خطوط هوایی بریتیش ایرویز، پان افریکن، اسکای و خط هوایی نیجریه‌ای اریک ایر، پروازهایشان به لیبریا و سیرالئون را تعلیق کرده بودند. در شرایطی که تاکنون این ویروس در کشورهای آفریقایی متمرکز شده بود، یک مرد 51ساله‌ مشکوک به ابولا برای انجام آزمایش‌های بیشتر به مرکز ملی بیماری‌های عفونی «متی بالز» واقع در بخارست، پایتخت رومانی منتقل شد. این مرد، 25 ژوئیه از یک سفر تجاری در نیجریه به کشور خود بازگشته است. در صورت تأیید بیماری در این فرد، او تنها مورد آلوده به این ویروس مهلک نه‌تنها در رومانی،‌ بلکه در اروپای شرقی و مرکزی خواهد بود. ابولا تبی خونریزی دهنده است که توسط ویروسی به همین نام منتقل می‌شود.این ویروس  اولین بار در سال 1976 در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد و سپس در کنار رودخانه‌ای موسوم به ابولا در آفریقای غربی شیوع پیدا کرد و به ابولا موسوم شد. به گفته متخصصان بیماری‎های عفونی، ویروس ابولا خطرناکترین ویروس موجود در جهان است زیرا
 70 تا 90 درصد کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند از بین می‌روند.  احتمال سرایت این بیماری از طریق مسافرت به كشورهای درگیر بیماری به دیگر مناطق دور از انتظار نیست. در آفریقا نوعی خفاش میوه خوار به عنوان موجود زنده ایی که منبع ویروس است، شناخته شده است، یکی از راه های انتقال به انسان خفاش های مبتلا هستند علاوه بر این حیواناتی که به خاطر گوشتشان شکار می شوند هم می توانند باعث بیماری شوند. دوران نهان بودن این ویروس 2 تا 21 روز است، مرگ بر اثر این ویروس معمولا به دلیل از کار افتادگی ارگان های متعدد و مرگ بافت هاست.

وزیر ورزش و جوانان خبر داد
اختصاص 510‌میلیارد تومان برای وام ازدواج
ایسنا| وزیر ورزش و جوانان از اختصاص 510‌میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ازدواج جوانان خبر داد و گفت: 210‌میلیارد آن را دولت پرداخته است. دکتر محمود گودرزی در حاشیه برگزاری نخستین گردهمایی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان گفت:  با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته با برخی از بانک‌ها قرار است این کار به‌طور متمرکز انجام شود تا یک نفر نتواند دوبار وام ازدواج بگیرد و فرد دیگری از این وام برخوردار نباشد.  او درباره امکان افزایش میزان وام ازدواج هم گفت:  هفته‌ای دوجلسه در هیأت دولت برگزار می‌شود و معمولا هفته‌ای یک‌بار در حاشیه برگزاری این جلسه با سیف و نوبخت درباره وام ازدواج صحبت می‌کنم؛ قرار است مبلغی اختصاص یابد. در حال حاضر 210‌میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص می‌‌یابد و 300‌میلیارد تومان نیز معاون ساماندهی امور جوانان در این زمینه فعال کرده است.  

پیش به سوی بازار تابستانه محک
بازار تابستانه محک 23 و 24 مرداد ماه 1393، از ساعت 10 صبح تا 8 شب در موسسه خیریه محک برگزار خواهد شد. بازارهای خیریه محک یکی از مجال‌هایی است که خانواده بزرگ محک، در کنار هم برای خلق زیبایی و نوعدوستی دست در دست هم می‌دهند تا در میان مهر و نیک‌اندیشی یاوران، همه دنیا باور کنند: «سرطان پایان کودکی نیست...» موسسه خیریه محک ضمن قدردانی از همه انسان‌های مهرآفرینی که در طول 23‌سال فعالیت این موسسه با همراهی همه‌جانبه خود در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، طی کردن این مسیر
 پر فراز و نشیب را هموار کردند، از خانواده بزرگ محک دعوت می‌کند تا با حضور در این بازار، مانند همیشه محک را در ارایه هر چه بهتر خدمات حمایتی و درمانی به کودکان مبتلا به سرطان یاری کنند.تمامی غرفه‌های این بازار و اجناس آن کاملاً اهدایی بوده و تمامی عواید حاصل از فروش کالاهای اهدایی بازار به نفع کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت محک خواهد بود.  نشانی این بازار خیریه ابتدای بزرگراه ارتش، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک است. 


تعداد بازدید :  123