شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
رابین ویلیامز، بازیگر مشهور هالیوود خودکشی کرد
مرگ مرد همیشه خندان

مریم صفایی | رابین ویلیامز، هنرپیشه مستعدی که سبک کمدی بی‌پروایش او را به یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما و تلویزیون تبدیل کرده بود روز گذشته براثر رویدادی که خودکشی احتمالی تلقی می‌شود درگذشت.  
صدای این کمدین 63ساله روی غول چراغ در کارتون علاء‌الدین والت‌دیزنی و ایفای نقش او به‌عنوان روانشناس ویل‌هانتینگ خوب در‌سال 1997 تنها جایزه اسکار را برایش به همراه داشت ، نشان می‌دهد رابین مورد علاقه نسل‌ها و اقشار مختلفی از مخاطبان بوده است.  
اما بسیاری از طرفداران این استاد احساس، او را با  بازی دقیق و ماهرانه خود در نقش خانم دابت‌فایر به خاطر می‌آورند، وقتی که نقش یک دایه بریتانیایی را بازی کرد که هویتش را پنهان کرده بود تا بتواند در کنار فرزندان خودش باشد و از آنها نگهداری کند.  
ویلیامز اخیرا از افسردگی شدید رنج می‌برد. مارا بوگباوم، مدیر تبلیغاتی او طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که این هنرپیشه به کرات درباره تلاش‌های گذشته خود علیه اعتیاد به الکل صحبت می‌کرده است.  
سوزان شنیدر همسر ویلیامز نیز طی بیانیه‌ای گفت: امروز صبح، همسرم و بهترین دوستم را از دست دادم، درحالی‌که دنیا یکی از هنرمندان محبوب و انسان‌های خوب خود را از دست داد. بسیار دل‌شکسته شده‌ام.  
مقامات اجرای قانون شهر مارتین کانتی اظهار داشتند که به نظر می‌رسد مرگ ویلیامز خودکشی ناشی از خفگی باشد، اما علت مرگ هنوز در دست بررسی است داد و کالبدشکافی برای روز سه‌شنبه 21 مردادماه برنامه‌ریزی شده است.  
ظهر   دوشنبه طی تماسی با اورژانس، بی‌هوشی و عدم تنفس ویلیامز در منزلش در شمال سانفرانسیسکو گزارش شد. بسیاری از طرفداران او مقابل منزل خانوادگی‌اش گل گذاشته و خاطره مردی را به یاد آوردند که با دوچرخه‌اش به این طرف و آن طرف می‌رفت، لبخند بر لب داشت و برای کودکان در خیابان دست تکان می‌داد.  
رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به مناسب درگذشت رابین ویلیامز، او را هنرپیشه‌ای منحصربه‌فرد توصیف کرد که در قالب کاراکترهایش مردم را می‌خنداند و می‌گریاند. اوباما در این بیانیه یادآور شده است: رابین ویلیامز یک مرد فضایی، یک دکتر، یک نابغه، یک خدمتکار، یک رئیس‌جمهوری، یک استاد و هر چیز دیگری که بتوانید فکرش را کنید بود.  اما او چه کسی بود.  او به‌عنوان یک بیگانه وارد زندگی ما شد و همه عناصر روح انسانی ما را لمس کرد.  
مرگ ویلیامز ‌هالیوود را شوکه کرد و همتایان او را در سوگ ازدست دادن مردی با قلبی بزرگ که یکی از خلاق‌ترین کمدین‌های زمان خود تلقی می‌شد فرو برد.  
استیون اسپیلبرگ درباره او گفته است: رابین طوفانی از نبوغ کمدی بود و خنده ما صاعقه‌ای بود که به او دلگرمی   می‌داد.  
ویلیامز در نقش «کاپیتان هوک» در فیلم پیتر پن در‌سال 1991 به کارگردانی اسپیلبرگ حضور  داشت.  
ویلیامز در‌سال 1951 در شیکاگو متولد شد و در حومه دیترویت زندگی ‌کرد. او چهار بار نامزد جایزه اسکار شد. «پادشاه ماهیگیری» در‌سال 1991، «انجمن شاعران مرده» در‌سال 1989 و «صبح به خیر، ویتنام» در‌ سال 1987 فیلم‌هایی هستند که ویلیامز برای آنها نامزد دریافت اسکار شده بود. 


تعداد بازدید :  134