شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

تمایل جمهوری چک برای صادرات کالا به ایران
اتاق بازرگانی جمهوری چک قصد دارد نخستین ماموریت تجاری خود به ایران را در ماه سپتامبر انجام دهد تا فرصت‌هایی را بررسی کند که در صورت رفع تحریم‌ها ایجاد می‌شود. به نوشته روزنامه لیدو نوینی، «مارتین تاپا» معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده بازارهای ایران برای این کشور بسیار مناسب هستند. شرکت خودروسازی Škoda نیز از احتمال صادرات به ایران سخن گفته است.  

جبران کاهش تولید نفت ایران توسط عربستان
براساس گزارش سازمان جهانی انرژی، افزایش تولید نفت در عربستان و لیبی کاهش تولید این کالا در عراق، ایران و نیجریه را جبران می‌کند. افزایش عظیم تولیدات نفت در شمال آمریکا سبب شده بازارهای نفتی همچنان مملو از ذخایر باشند به این ترتیب احتمال کمی دارد با وجود تنش‌های سیاسی، بهای نفت در مناطق کلیدی تولید آن افزایش یابد.

افزایش تولید ناخالص ملی روسیه
طبق گزارش اولیه سازمان آمار روسیه تولید ناخالص ملی این کشور بین ماه‌های آوریل و ژوئن 8‌/0درصد افزوده شده است. سازمان روستات این گزارش را اعلام کرد اما وزیر اقتصاد کشور تخمين می‌زند اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم ‌سال‌جاری 1/1‌درصد رشد کرده باشد.

افزایش بازده صنعتی در هند
پیش‌بینی می‌شود بازده صنعتی هند برای سومین ماه متوالی در ماه ژوئن نیز رشد کرده باشد. رشد سالانه در بازده معادن، واحدهای تولیدی و کارخانه از 7/4‌درصد در ماه می ‌به 4/5‌درصد در ماه ژوئن افزایش یافته است.


تعداد بازدید :  94