شماره ۳۵۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

استقرار درمانگاه‌های هلال‌احمر در راهیان نور شمال‌غرب
نماینده جمعیت هلال‌احمر در ستاد مرکزی راهیان‌نور گفت: «علاوه بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای، 3درمانگاه در شهرهای سردشت، پیرانشهر و بانه استقرار و به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند.»
محمدرضا پورساداتی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان‌نور که با حضور نماینده رئیس‌جمهوری و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در ستاد مرکزی راهیان‌نور در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، گفت:  هلال‌احمر در راستای خدمت به زائران راهیان‌نور اقدامات موثری انجام داده است.
به گفته نماینده جمعیت هلال‌احمر در ستاد مرکزی راهیان‌نور، اکیپ‌های امدادی هلال‌احمر در ۳۳ پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر کاروان‌های راهیان‌نور در استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان آمادگی ارایه خدمت به زائران را دارند.
او اضافه کرد: «علاوه بر پایگاه‌های امداد جاده‌ای، 3درمانگاه در شهرهای سردشت، پیرانشهر و بانه استقرار و به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند. ظرفیت‌های اسکان و خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در ۹ یادمان و در 2 استان کردستان و آذربایجان‌غربی آماده ارایه خدمات به زائرین عزیز شهداست.»
پورساداتی از اجرای طرح مصباح در ۲۰ روستای 2 استان کردستان و آذربایجان‌غربی با همکاری و نظارت ستاد مرکزی راهیان‌نور خبر داد و گفت: «تیم‌های داوطلب جمعیت هلال‌احمر در این روستاها خدمات درمانی، بهداشتی و فرهنگی - آموزشی به مردم ارایه می‌کنند.»
نماینده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در ستاد مرکزی راهیان‌نور خاطرنشان کرد: «۴ پایگاه امداد جاده‌ای در مسیر کاروان‌های راهیان‌نور، استقرار و تجهیز درمانگاه در یادمان شهدای سیرانبند بانه و فعالیت تیم‌های مصباح در ۵ روستا از برنامه‌های جمعیت در استان کردستان است. انجام مانورهای نزدیک به واقعیت و بازسازی وقایع جنگ همزمان با اردوهای راهیان‌نور، ماندگاری روایات و مشاهدات از واقعیت‌های جنگ در زائران را بیشتر خواهد کرد.»
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیز در این جلسه از ایجاد تأسیسات روشنایی برق در یادمان‌های استان خبر داد و گفت: هزینه سیستم روشنایی از منابع مالی خود شرکت استان تأمین شده است. دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان کردستان آمادگی لازم را دارند تا آب و برق یادمان‌ها را تأمین کنند.

بهره‌مندی بیش از 6‌هزار نفر از کلاس‌های تابستانه هلال‌احمر خراسان جنوبی
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت:  در طرح اوقات فراغت تابستان امسال تاکنون 6‌هزار و 783 نفر شرکت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا صبوری از برگزاری بیش از 10 کلاس امدادونجات و کمک‌های اولیه در طرح اوقات فراغت این نهاد خبر داد و تصریح کرد: «این نهاد سایر کلاس‌ها از قبیل خیاطی، عروسک‌سازی، معرق، روخوانی، قرائت و حفظ قرآن کریم، فتوشاپ، برنامه‌نویسی، اتوکد، والیبال، فوتبال، تنیس روی‌میز، آرایش مردانه، احکام، موسیقی، تئاتر، سرود، گلیم‌بافی و سفره‌آرایی را نیز برای علاقه‌مندان هرساله برگزار می‌کند.»
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی افزود: «در مجموع 6‌هزار و 783نفر تاکنون در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و ‌سال گذشته هم بیش از 13‌هزار نفر از خدمات این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.»

کمک 660‌میلیون ریالی مردم آذربایجان‌شرقی به مردم غزه
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی از کمک 660‌میلیون ریالی مردم این استان به مردم غزه خبر داد.
عزیز نوری گفت: کمک‌های نقدی مردم استان به منظور ابراز همدردی با مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه به صندوق‌های هلال‌احمر واریز شده است.


تعداد بازدید :  121