شماره ۵۱۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند
صفحه را ببند
برزیل، میزبان مرحله نهایی لیگ‌جهانی والیبال
کار ایران سخت‌تر شد

شهروند| با این‌که کشور برزیل از میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال انصراف داده بود اما در تصمیمی ناگهانی، فدراسیون جهانی این کشور را به‌عنوان میزبان این مرحله از مسابقات آینده انتخاب کرد تا حاشیه‌هایی ایجاد شود.
چرخش 180 درجه‌ای
با انصراف کشور برزیل از میزبانی مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی، ایران، روسیه، لهستان و استرالیا از سوی فدراسیون جهانی والیبال به‌عنوان نامزدهای دریافت میزبانی معرفی شده بودند. حتی در این میان عنوان شده بود با توجه به رشد سریع و پیشرفت والیبال ایران، شانس دریافت میزبانی توسط کشورمان بسیار افزایش پیدا کرده اما ناگهان صبح دیروز FIVB با ارسال نامه‌ای به کشورهای حاضر در لیگ جهانی، برزیل را به‌عنوان میزبان مرحله نهایی معرفی کرد.
کار سخت‌ ایران
حالا که میزبانی مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی از دست رفته، کار تیم‌ملی والیبال ایران برای صعود به مرحله نهایی سخت‌تر از قبل خواهد شد زیرا در گروه یک این رقابت‌ها از بین تیم‌های صربستان، برزیل، استرالیا و ایتالیا 3 تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند و از گروه دو این رقابت‌ها که تیم‌های ایران، روسیه (پرافتخارترین تیم والیبال دنیا)، لهستان (قهرمان جهان) و آمریکا (قهرمان لیگ جهانی) حضور دارند تنها 2 تیم جواز حضور در مرحله نهایی را کسب خواهند کرد و تیم قهرمان سطح دو لیگ جهانی به‌عنوان ششمین تیم به مرحله نهایی صعود خواهد کرد.
افسوس دبیر فدراسیون
محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال بابت این‌که میزبانی به ایران نرسیده، ناراحت است. او می‌گوید: «نمی‌دانم دلیل گرفته شدن چنین تصمیمی از سوی فدراسیون جهانی چیست. با توجه به انصراف برزیل کشور ایران اصلی‌ترین گزینه برای دریافت میزبانی بود. ما حتی اقدامات لازم را هم انجام داده بودیم اما ناگهان چنین تصمیمی گرفته شد.»
وی دلایل انتخاب مجدد برزیل را نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «احتمالا مسئولان والیبال برزیل دوباره با مسئولان فدراسیون جهانی صحبت‌هایی انجام داده‌اند که برزیل انتخاب شده است. با این حال ما در جریان مسابقات تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم یکی از تیم‌های صعودکننده به دور بعدی رقابت‌ها باشیم. باید بتوانیم با بهترین شرایط در مسابقات حاضر شویم و طوری برنامه‌ریزی خواهیم کرد که مثل چند‌ سال اخیر نماینده خوبی برای کشورمان باشیم.» گفتنی است، رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از اوایل خردادماه‌ سال 94 آغاز خواهد شد و تیم‌ملی کشورمان در 12 بازی به مصاف تیم‌های آمریکا، لهستان و روسیه خواهد رفت.


تعداد بازدید :  519