شماره ۵۱۶ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند
صفحه را ببند
فولاد و تراکتورسازی به دنبال جبران بازی اول
پرسپوليس، نماينده مقتدر ايران در آسيا

شهروند| هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته استارت خورد که نمایندگان ایران نیز شروع خوبی داشتند. پرسپولیس بعد از شروع مقتدرانه این بار یک پیروزی ارزشمند را در ازبکستان به‌دست آورد تا به ناکامی نمایندگان ایران مقابل نمایندگان این کشور پایان دهد.
پرسپولیس به صعود نزدیک شد
حمید درخشان که با برتری قاطعانه شاگردانش در اولین گام آسیایی هم خودش و هم تیمش را احیا شده، می‌دید دیروز پرسپولیس را با همان ترکیب بازی قبلی روانه میدان کرد، به این امید که بتواند 2 باخت نمایندگان ایران در هفته اول مقابل ازبکستانی‌ها را جبران کند. در اواسط نیمه اول بود که داور پنالتی را برای تیم سرخپوش ایرانی اعلام کرد تا محمد نوری دومین گل خود را با دومین پنالتی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند. تیم درخشان در ادامه با سیستمی شبیه تیم کی‌روش به دفاع مطلق پرداختند و اجازه گلزنی به حریف ندادند تا بیشتر از سایر تیم‌های این گروه با 6 امتیاز به صعود نزدیک شده باشند.
خداحافظی با بحران در روز مخفی‌کاری
در روزی که بار دیگر درخشان تصمیم گرفت به ستاره جنجالی تیمش حتی یک دقیقه هم بازی ندهد، سرخپوشان کاملا با بحران خداحافظی کردند و سرمربی‌شان نیز تا پایان فصل جای خود را روی نیمکت این تیم به نوعی تثبیت کرد، اگرچه بعد از بازگشت به تهران یک بازی سخت مقابل تراکتورسازی در تبریز در پیش خواهند داشت. البته ماجرای مخفی کردن آرم‌ها روی پیراهن پرسپولیس در روزی که سرمربی فولاد هم به تماشای بازی‌شان رفته بود، ادامه داشت. سرخپوشان تصمیم گرفتند به خاطر شکایت احتمالی اسپانسر قبلی خود، با وجود استفاده از پیراهن‌های آل‌اشپورت، آرم آن را روی پیراهن خود بپوشانند، اتفاقی که در بازی قبلی با چسب‌زدن روی آرم اسپانسر قبلی این باشگاه رخ داده بود.
نیاز فولاد و تراکتور به پیروزی
امروز در ادامه هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2 نماینده دیگر ایران به میدان می‌روند. فولادی‌ها که در گام اول در خانه خود موفق به پیروزی مقابل السد نشدند، حالا لوکوموتیو ازبکستان را در پیش دارند که شاید پیروزی بر این تیم برای صعود به دور بعدی نیاز اصلی فولاد باشد. در ایران نیز هواداران تبریزی از الاهلی امارات میزبانی می‌کنند که با بازیکنان گرانقیمت خود به نظر برای پیروزی به ایران آمده است. درحالی که یک بازیکن الاهلی حدود 60‌میلیارد می‌ارزد اما شاگردان اولیویرا با توجه به شکست در بازی نخست شدیدا به پیروزی در این دیدار احتیاج دارند.
اولین امتیاز آسیایی نفت
شاگردان منصوریان که در گام نخست دست خالی ازبکستان را ترک کرده بودند، دیروز در حالی در ورزشگاه آزادی از العین امارات پذیرایی کردند که بازیکنان نفت انگیزه بالایی برای شکست یاران عمر عبدالرحمان داشتند. حملات نفتی‌ها در اوایل نیمه دوم با ضربه کوروشی به ثمر نشست اما پنالتی مشکوکی که داور برای اماراتی‌ها اعلام کرد باعث شد کار به تساوی کشیده شود. حملات تیم زردپوش ایرانی در ادامه کار مثمرثمر نبود تا اینکه نفتی‌ها در روزی که افرادی همچون فائقی و  رحمتی برای حمایتشان در ورزشگاه آزادی بودند،‌ متوقف شوند، اگرچه به اولین امتیاز آسیایی خود دست یافتند.


تعداد بازدید :  50